Ga naar inhoud

Probleem met oude HDD


Xylan

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb kort geleden een oude computer van de zolder gehaald. Bij het opstarten werkt de oude rakker jammer genoeg tegen. Bij het laden van Windows start hij telkens opnieuw op, een oneindige lus dus. Ik heb wel een hersteldiskette liggen om de software te herstellen, maar daardoor verdwijnen ook de bestanden die nog op de computer staan. En het is eigenlijk net daarom dat ik het apparaat erbij heb gehaald.

Ik heb de oude harde schijf al uit die pc gehaald, en geprobeerd om deze aan te sluiten op een recentere computer. De aansluiting van mijn HDD is SATA, terwijl de oude nog via een IDE-verbinding is. Ik kan de oude HDD zowel rechtstreeks op het moederbord aansluiten, of als slave op de kabel van de dvd-drive. In beide gevallen is de schijf zichtbaar bij 'Computer', maar ik kan ze niet openen of de bestanden verkennen. De enige mogelijkheid die ik krijg is om de schijf te formateren (Windows 7). Bestaat er een manier of een programma om de inhoud van de schijf toch nog zichtbaar te krijgen, en ze ook te kopiëren naar een nieuwe locatie ?

Alvast dank.

aangepast door Xylan
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.