Ga naar inhoud

Laptop valt steeds uit


toomaster

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Ik heb een 2,5 jaar oude Asus laptop met windows 7 ,64 erop .

Sinds 2 dagen valt hij zonder waarschuwing gewoon uit .

Ik heb in safe mode geprobeerd gister , en sfc/scannow gedaan ,

en toen had hij 2 fouten opgespoord en hersteld .

Daarna gister vrij lang de computer kunnen gebruiken .

Maar toen viel hij toch ineens weer uit .

Nu kan ik niet eens meer de test afmaken , voor hij uitvalt , zelfs in safe mode .

De batterij eruit gehaald , dus alleen op netspanning .

Ik wil heel graag een backup maken , want al mijn muziek staat erop , maar ben bang

dat ie dat dus ook niet red .

Hij word trouwens ook niet heel warm , want hij is net opgestart.

Heeft er mischien iemand een tip ??

Ik zou vooral graag een backup willen maken , dus heb een half uur nodig ofzo , zonder dat ie uitvalt

Daarna schone start , lijkt me geen probleem ....

Alvast bedankt ,

Thomas

p.s. : zat net midden in een scan ( sfc/scannow ) en toen viel hij weer uit ....De scan werdt afgebroken ....

verder geen programma's aanstaan ofzo ....gebeurd meestal vrij snel na opstarten .

aangepast door toomaster
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik zou hem toch, ook al geef je aan dat hij niet zo heel warm wordt, even stofvij maken. Zeker aangezien je het probleem ook na een bepaalde tijd in veilige modus hebt. Open ook je betrouwbaarheidsgeschiedenis en gebeurtenissen log eens. Misschien dat je daar wat meer uit kunt halen. Ook al denk ik overigens van niet wegens de abrupte power fail. Probeer ook eens enkel op de batterij te werken en reset eventueel de bios eens (batterij eruit halen) als dat bij deze notebook makkelijk gaat heet dat. Let wel op. Het veranderen van BIOS instellingen kan gevolgen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie ,

Weet je mischien hoe ik de betrouwbaarheidsgeschiedenis en gebeurtenissen log kan openen ? ( hoop dat ik r tijd voor heb voordat ie uitvalt )

Ik ga nu proberen enkel op de batterij te werken dan , die heb ik er nu namelijk uitgehaald...

De BIOS resetten ....dat gaat net mijn petje te boven ....Het belangerijkst vind ik eigenlijk mijn muziek wat erop staat en mijn eigen muziek vooral ....bang dat ik wat kwijtraak ...

Maar hoe zou ik dat moeten doen , of moet ik dat ergens anders vragen of opzoeken ?

Bij voorbaat dank .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je nu hoe je die muziek op een andere medium krijgt? Of hoe je de pc langer aan kunt krijgen. Op het eerste kan ik melden dat je indien je een SD kaart, externe harde schijf of USB stick in de pc steekt de data hier naar toe kunt kopiëren met behulp van de verkenner. De pc langer aanhouden is natuurlijk niet zo maar te doen. Het heeft een rede waarom deze uit valt. En meestal is dat omdat een onderdeel te warm wordt. Ik kan me voorstellen dat je dit niet altijd hoeft te voelen. De logboeken vind je door 'logboeken' te zoeken in het zoekscherm in je start menu. Hetzelfde geld voor 'betrouwbaarheidsgeschiedenis'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je nu hoe je die muziek op een andere medium krijgt?

Nee, dat is me duidelijk , met een externe harde schijf de bestanden en mappen erin slepen .

Daar heb ik waarschijnlijk geen tijd voor eer de laptop uitvalt .

Heb het net met alleen de batterij geprobeerd, was 5 minuten bezig en pats ...weer uit !

De logboeken heb ik niet gevonden , de betrouwbaarheidsgeschiedenis wel , en zag daar een paar foutmeldingen , maar die zeggen mij ( omdat ik de kennis niet heb ) niets .

En de BIOS aanpassen , daar weet ik ook niets van , gaat er dan data verloren ?

Alles wat ik wil redden , qua files enzo , staat trouwens op de D partitie van de harde schijf . ( 2 partities , c = windows en programmas ... veel fotos ook bedenk ik me nu ... D is al mijn muziek en wat erbij hoord )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de bios reset gaan er geen gegevens verloren maar dit kan wel de werking van de pc beïnvloeden en daarom dat ik je ook waarschuw. Haal de pc open en maak hem stof vrij. Dat is op dit moment de beste tip die ik je geven kan. Verder kun je in die 5 minuten dat de pc wel aanstaat eens kijken in de map C:\Windows\minidump. Staan daar bestanden. Die krijg je normaal na een blue screen. Dit hoeft in jou geval dus niet aan gezien deze pc in een keer uitvalt. Foutcodes a.u.b. posten. Daar hebben we wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je kattenfan , zodra ik de laptop iets langer aankrijg , zal ik de logbestanden proberen te posten .

Ook de foutcodes zal ik proberen te posten , copy paste in email naar mezelf ? ( zodat ik op mn vriendin dr laptop

ze kan posten hier )

Ik ga m maar openmaken en spuitlucht kopen .... weet niet perse waar ik naar opzoek ben , maar in elk geval

de fans schoonmaken dan maar .

Ik zal de resultaten hier weer melden dan ?

wordt vervolgd !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je eens een linkje naar een Speccy-logje posten ?...

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.