Ga naar inhoud

[OPGELOST] Intern geheugen


mani88

Aanbevolen berichten

533mhz geheugen dus. Jammer, dat brengt de prestaties van je systeem naar beneden.

Je kan dus beter het 533mhz geheugen met CL4 kopen (het 2de dus), het eerste zal ook wel op 533mhz en CL4 willen lopen zonder problemen, maar van de betere prestaties van dat laatste geheugen zal je toch niets gaan merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Waarom nu ineens het 2de?

Daarstraks was het nog het eerste...

Ik vrees dat ik totaal niet meer kan volgen nu..

Mijn processor kan toch 667MHz aan?

Waarom zou het dan niet lukken met die eerste?

En als ik die 2de zou moeten nemen, is het dan nog wel de moeite?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vervelende aan de meeste laptop-biossen is dat je zelf niets kan wijzigen qua instellingen. Bij een desktop zou je er 667mhz geheugen in kunnen steken & instellen dat het over 667mhz geheugen gaat, en dan zal hij het als dusdanig gebruiken.

De kans dat je dat bij je bios kan aanpassen is vrij klein (en proberen is een serieus risico), dus of je daar 667mhz of 533mhz geheugen gaat insteken (of zelfs 800mhz); hij gaat het op 533mhz gebruiken.

Als je dat ziet icm de CL4 (die naar alle waarschijnlijkheid ook gelocked staat) dan ben je toch beter om 533-CL4 geheugen te kopen die 100% zeker dat gaat willen draaien, dan dat je 667-CL5 geheugen gaat kopen die maar 99% zeker dit gaat willen draaien (omdat de cas latency scherper ingesteld staat dan waarvoor het latje gemaakt is)

Ik had eerst de 667mhz aangeraden omdat de standaard (die door elk latje gehaald wordt) latency gewoon 5 is. Ik was er dus vanuit gegaan dat jouw laptop ook CL5 geheugen zitten had, dus dan kon je gerust dat 667-cl5 steken (met de kans dat je het wel kan instellen op 667mhz) omdat de meerprijs vaak toch in de grootte van eurocents tot hoogstens een euro'tje is.

is het de moeite?

Dat kan jij het beste uitmaken. Elke keer dat je je gebruikt gewoon in de task manager (ctrl alt delete) in de gaten houden of het piek geheugengebruik (tabblad prestaties) soms boven de 500 megabyte uit komt. Zit het daar dicht tegen of over, dan ga je zeker winst hebben aan 2 gigabyte. Blijf je daar ten allen tijde onder ga je maar weinig winst hebben & is het dus niet de moeite, maar volgens mij zit je daar vrij snel. (als je vb surft met firefox & 2à3 tabbladen open hebt neemt firefox al gemakkelijk 100 megabyte ram in beslag, doe dan een pdf'je open en dat stijgt al naar de 180 megabyte... Veel schiet er dan niet meer over voor je windows & andere programma's die nog op de achtergrond draaien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

VRAAG 1

Begrijp ik het dan goed als ik zeg dat mijn laptop een geheugen met snelheid tot 667 MHz zou kunnen "runnen" (omdat mijn processor die snelheid heeft), maar dat het die snelheid nooit zal bereiken aangezien mijn huidig RAM-geheugen met een lagere frequentie werkt en die lagere frequentie standaard is ingesteld?

VRAAG 2

Die lagere frequentie (533MHz) heeft u echter opgemerkt bij het geheugenlatje dat er momenteel insteekt. De bedoeling is dat ik dit latje er ga uithalen en er 2 nieuwe ga insteken. 2x 1GB met snelheid 667MHz. Waarom blijft die frequentie dan 533MHz als ik gewoon totaal nieuwe latjes gebruik (en de oude eruit haal)?

VRAAG 3

Ik heb Ctrl+Alt+Del gedaan en dan bij processen gekeken. Daar staat onderaan:

Geheugengebruik: 454/1226MB

Waarom 1226MB??

Ik dacht dat ik maar 512MB intern geheugen had..

Link naar reactie
Delen op andere sites

VRAAG1 Begrijp ik het dan goed als ik zeg dat mijn laptop een geheugen met snelheid tot 667 MHz zou kunnen "runnen" (omdat mijn processor die snelheid heeft),

Antwoord1: Nee, jou processor heeft die snelheid niet, jou RAM geheugen werkt op die snelheid.

Ja, je PC gebruikt automatisch het traagste geheugen.

VRAAG 2

Die lagere frequentie (533MHz) heeft u echter opgemerkt bij het geheugenlatje dat er momenteel insteekt. De bedoeling is dat ik dit latje er ga uithalen en er 2 nieuwe ga insteken. 2x 1GB met snelheid 667MHz. Waarom blijft die frequentie dan 533MHz als ik gewoon totaal nieuwe latjes gebruik (en de oude eruit haal)?

Dan zal je PC de laagste ferquentie gebruiken, correct me if i'm wrong.

VRAAG 3

Ik heb Ctrl+Alt+Del gedaan en dan bij processen gekeken. Daar staat onderaan:

Geheugengebruik: 454/1226MB

Waarom 1226MB??

Ik dacht dat ik maar 512MB intern geheugen had..

EDIT :ik heb ze gevonden, je hebt 512MB, maar maak anders eens een screenshot van taakbeheer bij het tablad prestaties.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vinden jullie nog een overzicht van de resultaten die ik kreeg via het programma'tje CPU-Z.

Op basis van deze resultaten, wat zouden jullie aanraden om mijn computer sneller te laten draaien? En ervoor te zorgen dat hij minder vastloopt:

1. Alles laten zoals het is

2. Latje van 512MB verwijderen en 2x 1GB (667MHz, CL5)plaatsen.

3. Latje van 512MB verwijderen en 2x 1GB (533MHz, CL4) plaatsen.

En waarom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.