Ga naar inhoud

Bevriezen tijdens opstarten, explorer.exe bevriest, lagspikes


sabasNL

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds 5 maanden heb ik mijn PC volledig omgebouwd en ben ik met een schone lei begonnen, en sindsdien voldoet het compleet aan mijn eisen. Snel en krachtig, wat handig is aangezien ik mijn PC voor van alles gebruik zoals gamen en video editing.

Nu heb ik sinds een week opeens verschillende problemen met mijn PC. Rond de tijd dat deze problemen begonnen heb ik alleen mijn videocard drivers geupdate (AMD CCC), Logitech Gaming Software geïnstalleerd (nieuwe muis) en verschillende games gedownload, legaal en veilig via Steam (Valve Software).

Ik heb niets riskants gedaan laatste tijd en ben nu dus ook best verrast met de problemen die ik heb.

Mijn problemen zijn:

  1. Computer loop vaak vast tijdens het opstarten van programma's en services. Dit gebeurt op het bureaublad, dus inloggen gaat prima. Vaak laad hij niet alle icoontjes op mijn bureablad. Het komt soms voor, ik zou zeggen 1 in de 4 keer dat ik de computer opstart. Het opstarten gaat zoinzo veel langzamer dan normaal, van inlogscherm naar draaiend op 100% duurt normaal rond de 10 seconden. Nu gebeurt dit vaak nog niet eens binnen een minuut.
  2. Vervolgens, als de computer dus überhaupt voorbij 1 komt, bevriest explorer.exe, en soms andere programma's zoals Google Chrome en Java regelmatig. Dit duurt vaak ergens tussen 3 seconden en een minuut. Opmerkelijk vind ik dat ik totaal geen last heb met gamen of andere zware taken.
  3. Daarbij heb ik regelmatig nog een probleem, en dat zijn regelmatige "lagspikes". Af en toe bevriest alles even of valt internet plotseling weg, om vervolgens weer verder te gaan. In mijn ogen lijkt dit alsof er een virus of andere infecties aanwezig zijn, maar verschillende virusscans hebben niet veel kunnen vinden. Er zijn wel wat bestanden succesvol opgeschoond maar het heeft niet geholpen.

De computer is duidelijk wat langzamer dan dat het hoort te zijn. Ik heb het aantal opstart programma's verminderd en probeer onnodige programma's af te sluiten, maar alles blijft langzaam. In Veilige Modus werkt mijn PC perfect en gaat alles zoals het hoort; Maar natuurlijk kan ik niet in deze modus blijven en heb ik wel mijn drivers nodig.

Ik heb 1x (eergisteren) mijn PC 24 uur kunnen laten draaien zonder veel problemen, iets langzamer maar verder gewoon OK. Uiteindelijk moest ik hem uitzetten omdat hij totaal bevroor, net voordat ik een geplande back-up wilde starten. Ik heb op dit moment geen herstelschijf of back-up van dit systeem, en mijn programma's en Windows boeien mij niet veel maar mijn data is onmisbaar.

Ik heb begrepen dat Hijack This nodig is, dus bij deze:

http://pastebin.com/URtkiqEk

Alvast bedankt voor het helpen!

-Bas

aangepast door sabasNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Logje HijackThis is probleemloos.

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:

Klik hier

2. Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden, dit is normaal.

3. Dubbelklik op "Combofix.exe" om de tool te starten.

4. Klik niet in het scherm van Combofix als deze actief is, hierdoor kan de 'tool' vastlopen.

Noot !!! Als er een error wordt getoond met de melding "Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion", herstart dan de computer.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie!

ComboFix.txt 3-8-2012 - Pastebin.com

Note: Avast Antivirus en MSE staan op mijn computer, maar Real-Time beveiliging was uitgeschakeld (volgens mij is dit automatisch in Veilige Modus, maar heb het voor de zekerheid ook zelf gedaan). Dus ik neem aan dat dit goed ging.

EDIT: Ik zit atm weer in Normale Modus sinds de herstart door ComboFix, en het runned nu opzich redelijk goed maar ik ben zeker dat de problemen niet weg zijn.

aangepast door sabasNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Open een kladblokbestand.

Kopieer en plak daarin de onderstaande vetgedrukte tekst.

Driver::

X6va006

X6va007

X6va008

File::

c:\users\Bas\AppData\Local\Temp\006D4AA.tmp

c:\users\Bas\AppData\Local\Temp\007FFF6.tmp

c:\windows\SysWOW64\Drivers\X6va008

Registry::

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\X6va006]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\X6va007]

[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\X6va008]

Sla dit bestand op je bureaublad op als CFScript.

Sleep CFScript.txt in ComboFix.exe

Dit zal ComboFix doen herstarten. Start opnieuw op als dat gevraagd wordt.

Post na herstart de inhoud van de Combofix.txt in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De computer start ietsjes langzamer op, maar ik denk dat dit gewoon vraagt om binnekort een grote schoonmaak van programma's, downloads, etc. en misschien vervolgens een defragmentatie.

Verder ziet het ernaar uit dat alle problemen zijn verholpen. Ik wil niet te vroeg juichen dus kijk ik nu nog even een dagje hoe het gaat, en als dat helemaal goed gaat zal ik het markeren als Opgelost.

Hartstikke bedankt voor de hulp, heeft me veel moeite en problemen bespaart!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opstart kun je aanzienlijk verbeteren door onderstaande eens te proberen.:top:

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.