Ga naar inhoud

diverse problemen met traag internet ,trage pc, defragmentatie,..


Aanbevolen berichten

Wat voor soort websites? sex? geweld? grof taalgebruik? of actiespellen?...of erger?

Het klinkt wel spannend: ik weet nu wel dat t er niet hoort,maar wat t doet, dat snap ik toch nog niet helemaal.

En ik heb ook nog wat vragen over spelletjesaanbieders zoals ZYLOM en OBERON MEDIA..

Wanneer je nu al die "" deluxe""'edities op je pc installeert....kan ook dat je pc vertragen omdat ze bepaalde stuurprogrammas gebruiken?die eigenlijk liever iets anders hadden willen moeten doen?

;-)

Amper 2 weken terug kwam ik hier met een oberon /babylon probleem, en nu op deze pc staat gewoon doodleuk dat hele oberon media -games geinstalleerd, zonder problemen.

Of komt dat 024 daar misschien wel vandaan?

Hoe dan ook: opstarten gaat sneller,en er is ene boel rotzooi verwijderd.

Alleen internet doet t wel wat minder traag dan gisteren,maar toch nog traag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Aangezien er (no file) bij stond, kunnen we helaas niet meer achterhalen van waar die 024 lijn gekomen is maar spelletjessites zijn een mogelijk bron.

Als je een spelletje online kan spelen, zou ik die "deluxe" edities niet installeren op de pc.

Het is zoals je zegt; al die installaties kunnen je systeem vertragen en soms zelfs doen blokkeren.

Heb je al een registeropruiming gedaan met CCleaner?

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi daar ben ik weer.

Een nieuwe prachtige dag met een nieuw probleem ;-)

Internet: Onder account no1 (met dezelfde rechten als administrator account) werkt internet explorer gewoon normaal-opwat traagheid na.

ECHTER.

Onder het administrators account(met dezelfde rechten dus als account no 1) werkt internet uiterst traag.

de 2e keer het logo van internet explorer aanklikken levert deze waarschuwing op:

""Process Explorer License Agreement"""

en dan vertellen ze een verhaal over sysinternals software license terms...over updates,supplements,internet basednservices ed.

IS DAT NORMAAL? en moet ik op "agree"klikken??

ik vraag dit,omdat ik deze waarschuwing NIET bij het internet gebruik van de 3 andere accounts krijg..

Verder heb ik wel de """deluxe"""versies verwijderd.Zowel uit de software-lijst als uit de zoeken naar bestanden en mappen lijst.

Ook zie ik in de software lijst dat een spel voor het laatst gebruikt is op een bepaalde datum,die ANDERS kan zijn dan wanneer je naar downloads/mappen/setings gaat.

Soms zijn daar wel spellen een week geleden gespeeld,maar volgens de lijst van "software"..zijn ze voor 2 jaar terug voor t laatst geopend

Als dat normaal is,dan verwijder ik met een gerust hart nog meer spellen.

Als echter de genoemde datums achter "laatst gebruikt'.........soms niet altijd helemaal up to dat zijn,dan moet ik aanvullende info zoeken op anders locaties in de pc,voor ik belsuit de spellen te verwidjeren.

en om nog maar iets te weten:: er is een spel dat heet worms reloaded. Er is een spel dat heet steam.

Nu onder settings/dowloads,mappen...staan verschillende tekst,vcl,en andere toepassingen door elkaar.

dus een tekstdocument van steam staat bij de map van worms musicplayer.en zo gaat die wanorde door.

Of worden die spellen door 1 bedrijf uitgegeven,die er gewoon als er iets te melden valt, dat stuurt naar het laaste geopende spel?

Want dan is dat bedrijf natuurlijk t meest verzekerd van aandacht!

wanneer ik hier een beetje uit ben,dan doe ik de CCLEANER. dan de hijack. en dan de bam. allemaal achter elkaar.en ik denk dat ik er dan wel uit ben

fijne middag en tot morgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De administrator account is niet bedoeld voor dagelijks gebruik maar meer als "laatste redmiddel" in geval van problemen.

Voor dagelijks gebruik maak je best een gewone account aan (met beperkte rechten) per gebruiker en 1 gewone account met administatorrechten. De acccount met admin rechten beveilig je met een passwoord en gebruik je voor de installatie van programma's, drivers en updates.

Zo is je systeem al een stuk veiliger.

de 2e keer het logo van internet explorer aanklikken levert deze waarschuwing op:

""Process Explorer License Agreement"""

en dan vertellen ze een verhaal over sysinternals software license terms...over updates,supplements,internet basednservices ed.

IS DAT NORMAAL? en moet ik op "agree"klikken??

ik vraag dit,omdat ik deze waarschuwing NIET bij het internet gebruik van de 3 andere accounts krijg..

Kan je van die melding een afbeelding maken en in een volgend berichtje als bijlage meegeven?

Met paint een afbeelding maken.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

De datum "laatst gebruikt" in de softwarelijst moet je niet op letten.

Als het om spelletjes gaat, veronderstel ik dat je zelf wel weet wanneer je een spel de laatste keer hebt gespeeld.

Wat betreft spelletjes ben ik een noob :-)

Ik ken er niks van en ik heb er ook geen tijd voor.

Het rommeltje dat sommige spelletjes maken bij de installatie heb je niet in de hand en kan je helaas ook niet veranderen.

Als je nog spelletjes wil verwijderen, begin dan met deze die je al lang (vbv 3 of 6 maand) niet meer hebt gespeeld.

Na het verwijderen van software (spelletjes of andere programma's) best CCleaner het register laten opruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Het is niet mijn eigen pc. Vandaar dat ik OOK niet weet wanneer die spellen het laatst gespeeld zijn.

Maar ik weet wel dat "" deluxe"" spellen turtorials zijn. Die kan je een x aantal keer gebruiken,en dan is t de bedoeling dat je al zo verslaafd bent,dat je dat gaat kopen ;-)

Z`n spelletjesaanbieder leeft natuurlijk ook niet van lucht!!

Ik had gisteren nog even op antwoord gewacht,en helaas bleef dat uit, dus ik heb de waarschuwing -in-administratorsaccount-weggeklikt.

Zodra ik daar weeer ben,en hopelijk die waarschuwing weer krijg, dan zal ik hier een afbeelding plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Daar ben ik weer!.

Die specifieke melding van Licence agreement, krijg ik onder administrators account niet standaard.Wat jammer is,omdat ik hier dan niet een prachtige afbeelding kan plaatsen!.

Ik doe mn best die melding terug te krijgen,en anders laat ik dat maar even voor wat het is, en ga verder met de ccleaner.dan wéér (neem ik aan) de hijack en dan de mbam!

Ook al reageer ik neit direct, jullie horen van me! (ben hier ook niet élke dag)

Fijne Avond iedereen !

bm silver

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.