Ga naar inhoud

bsod


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb ze allemaal getest 1ste latje 30min: geen errors, 2de latje 10min: geen errors, 3de latje 10min geen errors.

allemaal in het zelfde slot...

ik ga ze allemaal eens een uurtje laten testen, als er dan geen errors zijn ligt het probleem bij het moederbord?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Probeer eens één latje in de andere geheugensloten, het kan dat een geheugenslot defect is maar het gebeurt ook wel eens dat een geheugencontroller niet goed overweg kan met 3 modules.

In dit geval zou je eens kunnen proberen met 2 modules in de voorgeschreven geheugensloten en kijken wat dat als resultaat geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe bedoel je single channel in slot 2 bijvoorbeeld ?

dat is wel niet juist volgens het boekje of geeft dit geen probleem?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een enkel latje steek je normaal in slot A0, steek het éne latje ook eens in de sloten B0 en C0 en ik denk dat dit zwarte sloten zijn. Krijg je dan errrors?

Mocht je pc niet starten met één geheugenlat in de sloten B0 of C0 dat is dat niet erg, niet alle moederborden ondersteunen het om met het geheugen in elk willekeurig slot te kunnen opstarten.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een enkel latje in een van de blauwe slots steek piept hij 4x en start niet op, na een minuut start hij opnieuw op en piept hij weer 4x en zo maar door....

nu start ik hem op met 2 latjes in slot A0 en B0 en krijg ik dit:

[ATTACH=CONFIG]20389[/ATTACH]

het BIOS is nu gereset.

ik test opnieuw(2pass,1uur) één latje in A0 en één in B0 en nu krijg ik geen error in tegenstelling met vorige keer. nu doe ik het 3de latje in slot C0 en geeft hij wel een error...

ik heb het 3de latje nog eens getest in single channel mode in slot A0, geen error...

als ik ze in A0, B0, A1 steek geven ze géén error's maar dan geeft memtest wel aan dat het dual channel is en toch staat er cached: 6135M, en toont hij ook dat er er 3latjes aanwezig zijn.

aangepast door Gast
bijlagen geupdate
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.