Ga naar inhoud

bsod


Gast

Aanbevolen berichten

Dat je pc niet zou kunnen starten als je de blauwe slots gebruikt had ik wel verwacht en is verder normaal.

Dat er Dual Channel word vermeld bij het gebruik van A0, B0, en A1 is normaal, als je Triple Channel wil gebruiken zal je het geheugen in de zelfde kleur slots moeten gebruiken A0,B0 en C0.

Maar daar wringt nu juist het schoentje, :hmmmm:

Als je nu 2 geheugen latje steekt in de slots B0 en C0 geeft dit dan errors?

Heb even bij MSI naar de BIOS updates gekeken en blijkbaar zijn er meerdere updates geweest i.v.m memory compatibiliteit en zelfs de laatste nog.

Kijk eens of met geheugen in de slots B0 en C0 of dit errors geeft?

Mocht dit geen errors geven kan dit nog diverse oorzaken hebben.

Het geheugen kan niet compatibele zijn met je moederbord, misschien kan een ander merk het eventueel oplossen maar garantie is er helaas niet.

Het kan ook aan de geheugen controller liggen dat deze Triple Channel niet goed ondersteunt en dit kan mogelijk opgelost worden door een volgende BIOS update mocht die er komen, maar ook hier is er geen garantie.

Ik kan je bijlage niet openen of zien :dontknow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

de bijlagen heeft weinig belang eigenlijk, maar heb hem geupdate,

en ik vind het juiste cijfer achter DDR3-???? niet

memtest zegt: DDR3-1069

BIOS zegt: DDR3-1066

en op de latjes staan dan weer: DDR3-1333

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

PC3-10700 staat vermeld in Speccy en dit zal PC3-10600 zijn en is 1333Mhz geheugen.

Om dit zeker te weten kan je CPU-Z downloaden.

Start CPU-Z en ga naar het tabblad SPD, daar vind je info over je geheugen.

PC3 ??? daar heb ik nog nooit van gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het geheugen in slot A0 en B0 geen errors geeft en in de sloten B0 en C0 wel , dan is de kans groot dat het slot C0 een defect heeft.

eens testen met verschillende latjes in C0?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alle drie de latjes in je pc steken tenminste als je geen BSOD krijgt, in het programma kun je dan kiezen tussen de 3 latjes welke je wil uitlezen. Je hoeft dan enkel te kiezen voor Slot 1, slot 2 enz.... Anders kun je ze beter apart in je pc stoppen en uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik bedoel dat ik na die foutmelding naar de BIOS ben gegaan en de settings naar default heb ge reset, niet echt een reset dus...

en waar dat overclock gedoe van komt weet ik niet waarschijnlijk had dat met het latje in het blauw slot te maken

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.