Ga naar inhoud

bsod


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb alle latjes in C0 getest en geeft géén error's, nu begint het toch wel ingewikkeld te worden :hmmmm:

ik heb ooit eens sisoft sandra gedraaid en toen gaf die 3fouten/advies:

- systeem overclocked(waarschijnlijk intel turbo boost technologie) want ik heb hem niet overgeclockt

- dat het moederbord te warm was.

- en dat ik mij toegang moest geven aan 'lock memory privilege pages' via de group policy console maar omdat ik win7 home edition heb gaat dat niet.

zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als ik het goed heb is je BIOS al geüpdate naar de laatste verkrijgbare versie, heb je naar aanleiding van de problemen eerder de BIOS update uitgevoerd?

Heb je het geheugen probleem al vanaf het begin dat je deze pc gebruikt?

Daar je geen errors krijgt bij het testen met het geheugen in slot C0 denk ik dat het eerder de geheugencontroller is die niet goed overweg kan met Triple Channel.

MSI MSI X58 Pro-E (MS-7522) (CPU 1):

35 °C

Je moederbord is zeker niet warm, wat Speccy weergeeft is een prima waarde.

Dat je een melding krijgt Overclocking Failed :hmmmm:

Deze melding heb je die iedere keer als je opstart ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb sinds ik deze pc heb die bsod, ben er toen terug mee naar de winkel geweest zeiden ze dat het "opgelost" was maar niet dus wel minder, dus toen heb ik dingen zitten te proberen, alle drivers geupdate, BIOS, chipset,...

wat is er aan een geheugencontroller die niet goed overweg kan met tripple channel te doen? + ik kreeg ook een fout met dual channel dus kan de controller niet overweg met dual en triple channel, we zullen dan maar niet over multi channel praten zeker...xD

en die melding heb ik nog nooit gehad, het was waarschijnlijk met het proberen van een latje in een blauw slot,

ik heb vandaag nu dat mijn pc toch openstaat een grondige kuis gedaan, en ik lees juist op het forum iets over koelpasta:hmpf:

natuurlijk wist ik niet dat het koelpasta was ik dacht dat het stof was dus heb ik het weg geveegd, heb al ergens gelezen dat je het best wel kunt gebruiken koelpasta, maar ik heb dat niet dus is er toevallig niet een handige alternatief?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je deze problemen al sinds de ingebruikname hebt zou ik dit probleem zeker terug voorleggen aan de verkoper of winkel waar je deze gekocht hebt.

Misschien als ze eens ander geheugen proberen dat het opgelost is, of er kan iets mis zijn met het moederbord.

De geheugen controller is geïntrigeerd in de NorthBidge en deze zorgt voor de communicatie tussen processor, ram en SouthBridge welke op zijn beurt dan weer de pci sloten aanstuurt en je harde schijven.

Heb je het koelblok van de cpu gehaald of enkel het stof bij de ventilator weggehaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ga ik hem morgen eens binnen brengen, wat moet ik zeggen als ze vragen wat er aan scheelt?

en ja ik heb de koelblok van de cpu afgehaald, had ik beter gelaten,...

achja weer iets bijgeleerd vandaag: koelpasta...

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké!!

U bent zéér fel bedankt om mij te helpen en het aan te leren van hoe je je geheugen moet testen, Ik zal u indien u dit wenst op de hoogte houden van wat de IT'ers in de winkel zeide en wat ze er aan gedaan gehad hebben.

Tot ziens op het forum,

Met vriendelijke groeten Yannick.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.