Ga naar inhoud

No input signal


Boeeehda

Aanbevolen berichten

Hallo,

vroeger kreeg ik, nadat de pc op standby stond, weleens de melding: 'vga: no input signal & hdmi: no input signal'. Als ik dan de pc met de aan/uitknop opnieuw opstartte, deed deze het gewoon weer.

Een paar dagen geleden kreeg ik dit bericht al bij het opstarten. Pc gewoon weer opnieuw opgestart en alles deed het. Toen ik net mijn computer weer aan wilde zetten kreeg ik dit bericht weer. Ik heb het ongeveer 7 keer opnieuw opgestart, en toen kreeg ik een melding van opstartherstel. Ik kan nu alles met mijn computer, maar het wordt een beetje vervelend om alles elke keer opnieuw op te starten.

Is hier een oplossing voor?

Ik gebruik windows vista.

Monitor: HP w2207h

Computer: HP Pavilion Slimline

Estée

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarschijnlijk de videokaart of de kabel naar de monitor defect.

Controleer eens of de vga/hdmi kabel naar de monitor nog goed zijn.

Gebruik je huidige kabel eens op een andere pc of gebruik een kabel van een andere pc voor jouw monitor.

Als hiermee het probleem opgelost is, heb je de dader te pakken.

Als het probleem blijft met een andere kabel, zit het vermoedelijk in de videokaart (of de drivers)

Controleer eens bij apparaatbeheer of er problemen aangegeven worden bij de beeldschermadapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Mijn computer wilt nu weer niet opstarten. Heb in huis gekeken voor een andere hdmi kabel, maar die was er niet. Heb er een vga kabel van een andere computer in gestopt, die dit probleem nooit heeft gehad, maar dat werkt ook niet. Het pijltje blijft bij de hdmi kabel staan dan. Herkent de pc de vga kabel dan niet?

Ik had eerder al bij de beeldschermadapter gekeken, maar deze gaf geen probleem aan.

De pc start trouwens niet meer op sinds ik hem per ongeluk in slaapstand zette ipv afsloot. Toen ik de muis bewoog had die weer geen input signal. Nu nog steeds niet. Als ik mijn computer opstart wanneer die wel werkt, wordt de aanknop blauw. Nu blijft deze echter oranje, net als in de slaapstand. Kan dit er ook iets mee te maken hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd of ik het pijltje kan veranderen, maar elke keer als ik op een knop onderaan mn scherm druk zegt die: monitor is going to sleep en gaat het scherm uit. Dit gebeurt ook als ik drie seconden wacht.

ik heb nu een ander beldscherm aan de vga kabel gekoppeld, maar dat beeld blijft zwart. zit de vga kabel er dan niet goed in? Ik heb de kabels erin gedaan met een ding dat het uiteinde van die kabel veranderd, omdat die anders niet in de pc paste.

Aanvulling: de computer/monitor herkent de kabel wel. Als ik de kabel eruit haal geeft die weer: check video cable. Als ik hem erin doe is dat bericht weg. Weet niet of dit nog iets uitmaakt om te weten.

aangepast door Boeeehda
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer eens onderstaande uit,eens zien of ik daar iets in terug vind.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.