Ga naar inhoud

laptop is warm en traag.


mirjamsl

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb al even op dit forum gekeken maar kom er niet echt uit,

mijn laptop word heel warm en traag.

Ook heb ik de laptop al stofvrij gemaakt en heb ook een koeler eronder maar dat helpt ook niks.

Ik hoop dat iemand mij hier bij kan helpen.

groetjes mirjam

Besturingssysteem

MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1

Processor

Intel Celeron T1600 @ 1.66GHz 25 °C

Merom 65nm Technologie

RAM

1,00 GB Single-Kanaal DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)

Moederbord

Wistron 3612 (CPU) 96 °C

Graphics

Algemeen PnP-beeldscherm (1366x768@60Hz)

Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family

Mobile Intel® 4 Series Express Chipset Family

Harde schijven

149GB Western Digital WDC WD1600BEVT-60ZCT1 ATA Device (SATA) 52 °C

Optische schijven

Slimtype DVD A DS8A2L-A ATA Device

Audio

High Definition Audio-apparaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag mirjamsl,

welkom op PCH.

Kan je eventjes toelichten op welke manier je de laptop hebt ontstoft ?...

Graag ook het merk + de volledige type-aanduiding van de laptop, alsook de link naar een Speccy-logje:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik hierboven had vermeld was van speccy maar wist niet hoe ik het er neer moest zetten dus had het maar gekopieerd, maar zal alsnog het hier neer zetten.

het merk van mijn laptop is compaq presario CQ60.

http://speccy.piriform.com/results/xd46tNRXERHzY3v15O3oo1M

ik hoop dat het zo goed is gekomen.

ik heb mijn laptop op de manier hoe het hier op de forum staat ontstoft.

groetjes mirjam

aangepast door mirjamsl
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat je maar 1MB Ram geheugen hebt. dat kan volgens mij een reden zijn waarom je laptop zo traag is.

en volgens mij is de temperatuur van jou laptop gewoon aan de hoge kant maar niet echt heel hoog.

dit is mijn vermoeden maar ik ben geen expert dus misschien is een second opinion toch geen overbodige luxe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1GB RAM is te weinig voor Windows 7 Ultimate 64-bit...2GB is het minimum, 4GB RAM is "ideaal".

Normaliter kan je upgraden, maar om dat uit te vlooien moet je wel de volledige type-aanduiding van de laptop posten...zie ook bericht 2.

Kijk eens op de onderzijde van de laptop, bijvoorbeeld CQ60-100EA.

Die 70°C (moederbord) is vrij hoog, te hoog onder normale omstandigheden...wordt de laptop op een harde, gladde en stofvrije ondergrond gebruikt ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.