Ga naar inhoud

Laptop is met zichzelf bezig de eerste 20 minuten


rombout

Aanbevolen berichten

Mijn laptop start op zich correct op, in een minuut of 4, dat is voor Vista normaal. Ik start meestal op uit slaapstand. Maar daarna is ie nog zeker 15 minuten bezig met van alles en nog wat, maar wat ie doet voltrekt zich volledig aan mijn waarneming. Alle programma's reageren dan uiterst traag. Dit is al enkele maanden het geval.

Af en toe meldt Norton: intensief schijf (of geheugen) gebruik door Hostproces voor Windows Services of door Pure Networks Platform Services, maar dat helpt mij ook niet echt om te begrijpen wat er gebeurt. Daarna werkt ie perfect.

Hoe zou ik van dit irritante gedrag af kunnen geraken?

Terzijde: met jullie hulp heb ik recent al wat malware verwijderd (Incredibar, Babylon). Oa met Malwarw Anti-Malware, ADWCleaner en CCleaner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

Wijzig de naam van het bestand combofix.exe in scan.exe !

* BELANGRIJK !!! Sla scan.exe op je Bureaublad op

1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:

Klik hier

2. Het kan voorkomen dat de computer meerdere malen opnieuw gestart moet worden, dit is normaal.

3. Dubbelklik op "scan.exe" om de tool te starten.

4. Klik niet in het scherm van Combofix als deze actief is, hierdoor kan de 'tool' vastlopen.

Noot !!! Als er een error wordt getoond met de melding "Illegal operation attempted on a registery key that has been marked for deletion", herstart dan de computer.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas! Scan.exe start niet op in normale modus (verdwijnt tijdens de inleesfase).

Opstarten in veilige modus - wat ik forceer met een keiharde reset - werkt ook al niet, want de computer start braaf door - met enig wachten - naar normale modus (deed ie gisteren ook al, hoewel ie toen ook een keer echt in veilige modus terechtkwam).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten in "veilige modus" in Vista kan ook zo :

  • Sluit in Windows de programma’s af die je nog geopend hebt
  • Klik op de Start-knop en type in het zoekveld van het startmenu de tekst msconfig en druk op enter.
  • Het Systeemconfiguratie-scherm verschijnt in beeld. Klik daar op het tabblad met de tekst “Computer opstarten”. Onder “Opstartopties” plaats je een vinkje in het vakje voor “Opstarten in veilige modus”. Klik op de knop Toepassen en daarna op OK.
  • Windows vraagt je nu of je de computer opnieuw wilt opstarten. Klik op opnieuw opstarten. Windows zal nu in veilige modus starten.
  • Wanneer je klaar bent met het uitvoeren van de gewenste taken, type je opnieuw msconfig in het zoekveld van het startmenu en druk je op enter. In het tabblad “Algemeen” selecteer je “Normaal opstarten”. Klik op Toepassen en daarna op OK.
  • Windows vraagt je weer of de computer opnieuw opgestart moet worden. Bevestig dat. Windows zal vervolgens weer in de normale modus opgestart worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hen bovenstaande procedure toegepast, echter met hetzelfde resultaat.

Scan alias combofix verdwijnt in de inleesfase, en start, ook in veilige modus, niet met scannen.

Zouden er misschien nog oude combofix-bestanden een rol spelen? Heb het eerder niet helemaal volgens de regels verwijderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik gedaan. Er is geen directory Combofix. Er stond nog wat in downloads, heb ik verwijderd. Ook oude logfiles weggegooid.

Wat ik wel zie, is dat bij 'eigenschappen' staat: "dit bestand is afkomstig van een andere computer en wordt mogelijk geblokkeerd om deze computer beter te beschermen". Het opheffen van de blokkering lukt mij niet, komt weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.