Ga naar inhoud

Java brengt je pc in gevaar ?


Nederbelg

Aanbevolen berichten

Beste,

Er blijkt weer eens wat mis te zijn met de Java op de computers. (zero-day exploit)

Er zouden mensen in staat zijn om op via de Java binnen te komen in je computer.

Sommige mensen adviseren om de Java tijdelijk tot dat dit probleem opgelost is te verwijderen.

Wat vinden jullie moet ik de Java tijdelijk verwijderen, of is dit gewoon weer drukte om niets. :hmmmm:

Ik heb alle pc's wel goed beveiligd, gebruik Norton Internet Security, Malwarebytes pro & Hitman pro.

Maar weet niet of de virus scanners deze wel herkennen, het is namelijk een zero day exploit.

Ik gebruik zelf alleen de Google Chrome browser, deze zou namelijk niet in gevaar zijn volgens de Java website.

Maar ik heb wel nog altijd de Internet Explorer op alle computers staan, gebruik deze wel nooit.

Ik sluit hierbij de link in van de Java website (is wel in het Engels, gebruik een vertaler indien je de Engelse taal niet machtig bent)

New Zero-Day Exploit Found In Java - JavaProNews

groetjes Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer info hierover in het ICT nieuws...

De grootste bedreiging voor een pc zit nog altijd tussen het scherm en het toetsenbord...welke ook je beveiliging moge wezen...te beginnen bij: geen beveiliging over freeware tot de duurste betalende beveiliging.

Google Chrome heilzaam voor je systeem ?...da's een "graptje" mag ik hopen...:rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de reden al gevonden waarom de Google Chrome browser geen gevaar loopt voor deze Java Zero day exploit.

Chrome vraagt namelijk eerst de gebruiker om toestemming om de Java op een website uit te mogen voeren. https://support.google.com/chrome/bi...blocked_plugin

Mensen klikken toch steeds op OK. Dus zo'n systeem om eerst toestemming te vragen haalt niet veel uit bij de 'gewone' gebruiker. Je moet dan tien keer klikken op 'ja' en je weet dan nog niet wat er juist geladen is van het java-scriptje. Bij de derde klik kan het al te laat zijn...

Als je een goede anti-virus hebt (die DAGELIJKS meerdere keren de virusdefinities update) , én als je regelmatig scant met Malwarebytes ben je in principe veilig.

Als je java volledig uitschakelt, kan het zijn dat sommige websites niet of slechts gedeeltelijk werken. Ook blokkeert Firefox Java versies als daarvan bekend is dat ze lekken bevatten (zoals vroeger hier: Mozilla blokkeert onveilige Java-versies in Firefox - Security.NL) . Bij de volgende update van Firefox kan dit weer het geval zijn.

De vraag: "moet je nu java uitschakelen of niet" is een moeilijk te beantwoorden vraag. Om echt veilig te zijn, is dat waarschijnlijk het beste. Het nadeel is dan wel dat mogelijk niet alle websites werken. En wees verstandig bij het bezoeken van websites, alhoewel de 'exploit' zelfs in betrouwbare websites kan zitten volgens de info in de link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.