Ga naar inhoud

Externe schijf LACIE


ricardo425
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo beste vrienden,

Wanneer ik mijn externe schijf van LaCie (1tb) wil aansluiten aan mijn pc krijg ik de mededeling dat ze moet geformatteerd worden voor gebruik. Wanneer ik dan op formatteren klik krijg ik de melding dat deze niet kan voltooid worden. Verder kan ik niks meer doen met deze schijf.

Wat is hier de reden van en wat kan ik doen om deze schijf te gebruiken.

Dank voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer de schijf eerste eens op een andere pc.

Als ze daar wel normaal herkend wordt, is er niks mis met de schijf.

Je kan ook het volgende eens proberen.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info wat wijze raad van mezelf :D: Meestal is dat geen goed teken, ikzelf heb 2 USB Sticks kapot gemaakt door het niet veilig verwijderen, heb alle mogelijke programma's getest, en via linux, en de Windows Command Prompt...maar geen succes. Ik dacht altijd: 'Wat boeit veilig verwijderen nu?' , heel veel blijkbaar, dus als je zoals mij denkt, kan het goed zijn dat het daardoor komt. Of gewoon een fabrieksfoutje dat er nu door komt.

Als je Harde schijf in de Windows Schijfbeheer als een RAW bestand wordt weergegeven, vrees ik ervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Mogelijk is er een probleem met de interne HD.

Indien de schijf nog onder garantie valt kan deze kosteloos hersteld worden.

Neem voor meer info contact op met onze Technische Dienst via https://www.lacie.com/be/mystuff/.

Kijk allereerst ook na of de voedingsadapter nog voldoende stroom levert.

Indien deze een zacht piepend of sissend geluid maakt kan dat wijzen op een defect.

Adapters worden ook kosteloos omgeruild gedurende de garantieperiode.

Groetjes,

LaCie Benelux

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Mogelijk is er een probleem met de interne HD.

Indien de schijf nog onder garantie valt kan deze kosteloos hersteld worden.

Neem voor meer info contact op met onze Technische Dienst via https://www.lacie.com/be/mystuff/.

Kijk allereerst ook na of de voedingsadapter nog voldoende stroom levert.

Indien deze een zacht piepend of sissend geluid maakt kan dat wijzen op een defect.

Adapters worden ook kosteloos omgeruild gedurende de garantieperiode.

Groetjes,

LaCie Benelux

De schijf is niet meer in garantie. Op de schijf staan allerlei bestanden die ik niet graag zou verliezen. Plots bij het aansluiten op de pc om nog bestanden erbij te zetten kreeg ik deze mededeling en ging alles fout.

Nu bij het aansluiten van de adapter hoor ik enkele seconden een fijn piepend geluid. Daarna niks meer. Ook in de schijf hoor ik hetzelfde geluid.

Bedankt voor deze reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schijf is niet meer in garantie. Op de schijf staan allerlei bestanden die ik niet graag zou verliezen. Plots bij het aansluiten op de pc om nog bestanden erbij te zetten kreeg ik deze mededeling en ging alles fout.

Nu bij het aansluiten van de adapter hoor ik enkele seconden een fijn piepend geluid. Daarna niks meer. Ook in de schijf hoor ik hetzelfde geluid.

Bedankt voor deze reactie

Daar de schijf toch al buiten garantie is kunt u de behuizing openen en de interne schijf rechtstreeks aan uw computer koppelen.

Dit kan eventueel ook met een SATA naar USB kabeltje. Als er niets mis is met de schijf zal u zo de data kunnen benaderen.

Nadien kan het toestel eventueel nog opgestuurd worden voor herstelling buiten garantie.

Dit kost 69 euro.

Als de interne schijf zelf defect is, en u wenst alsnog u data te recuperen, kunt u contact opnemen met onze partner D2 Recovery. Contactgegevens zijn te vinden op hun website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...