Ga naar inhoud

bios zit vast


walterwill

Aanbevolen berichten

Nadat ik XP op mijn (oude) pc vervangen heb door Vista, stel ik vast dat de bios niet goed meer reageert. Om te beginnen word mijn paswoord niet herkend (maar na driemaal enteren geraak ik wel in de bios), maar ook worden sommige elementen niet meer geactiveerd (bvb invoeren van nieuw paswoord). Vooral mijn grafische ram vormt een probleem: hij blijft op 64 MB steken (hij kan normaal 256 MB aan), terwijl mijn videokaart 256 MB heeft, wat regelmatig crashes veroorzaakt.

Als hier geen oplossing voor gevonden wordt zal ik terug naar XP moeten, maar daar zie ik tegenop. Het was al lastig genoeg om de nodige Vista drivers op te snorren. A.u.b. graag wat tips & tricks.

Mijn pc is een HP Compaq D330 met een Geforce 6200 kaart.

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Videokaart 256 MB is veel teweinig voor Vista.

Maar installeren van Vista zou normaal gezien niks in de bios veranderen.

Als ik u was zou ik voor XP kiezen want videokaart 256 MB is voldoende voor XP

Vista is nogal zwaar Windows

Windows 7 is lichter maar dan moet je ook minimaal 512 Mb videokaart hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie. Ik was net aan het experimenteren met een andere videokaart van hetzelfde merk en toevallig ook 512 MB uit mijn andere computer. Maar het resultaat blijft hetzelfde. Ik blijf dus met de vraag zitten hoe het komt dat ik maar 64 MB in de bios heb terwijl dit met XP 256 MB was? Misschien iets met het paswoord te maken? Ik hoop maar dat het niet aan het mobo ligt want 64 MB is absoluut te weinig, zelfs voor XP. Misschien goed voor Win 98...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.