Ga naar inhoud

Printer in netwerk


Aanbevolen berichten

Mijn OS is Ubuntu 12.04 LTS, heb een PC staan, draadverbinding met internet, laptop met wireless verbinding en een printer HP 2605 (zonder andere type aanduiding)color laser printer, via usb (enige mogelijkheid) verbonden met mijn pc. Nu kan ik nergens vinden of ik deze printer op een of andere manier in een netwerk zou kunnen zetten zodat ik bijvoorbeeld van op mijn laptop printopdracht zou kunnen geven. Ik heb hier thuis ook geen netwerk (heb ook nog nooit een gemaakt) dus indien dit moet aangepast, ik moet echt van 0 beginnen. Kan iemand mij info geven.

Knapgastje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant probleem, ik heb er ook aan gedacht van ooit zoiets te doen, maar ben er nooit aan geraakt. Ik wou het proberen met Google - Cloud Print (ik denk dat als je op try it now klikt je al een heel eind geraakt) maar mijn filosofie was dat dat allemaal alles trager en ingewikkelder maakt, aangezien mijn oude laserprinter soms wel eens durft rateren.

Dus wat heb ik gedaan: in Ubuntu One gewoon een folder genaamd printmap gezet met daar alle docs in die ik wil printen, als ik de pc met laserprinter dan sporadisch is een keer opzet kan ik gelijk alles printen wat ik in een week verzameld heb.

Dat is natuurlijk niet echt een oplossing voor je probleem, ik hoop dat die google cloud je iets meer kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die "toestellen" zijn die specifiek voor een printer gezien ik hier werk met een wireless met nog 2 vrije poorten. Kan ik daar inpluggen of moet ik inderdaad nog een bijkomend toestel aanschaffen. Verder denk ik dat een printerkabel usb>netwerk gewoon in de handel verkrijgbaar is of ben ik daar mis mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.