Ga naar inhoud

etiketten maken via samenvoegen : foutmelding


sofiake

Aanbevolen berichten

Ik probeer etiketten te maken via samenvoegen (mijn adressenlijst zit nl in excel).

Maar als ik de juiste etikettensoort wil aanmaken krijg ik steeds foutmelding :

de waarde voor de marges, etikettengrootte en aantal horizontaal of verticaal resulteren in een pagina die groter is dan het etikettenvel.

Maar volgens mij klopt dit niet :-)

Ik maak aan :

bovenmarge : 0

zijmarge : 0

verticaal 29.5

horizontaal 21

paginagrootte A4

etikethoogte 3.5

etiketbreedte : 10.5

aantal horizontaal : 2

aantal verticaal 8

dus volgens mij past dat toch allemaal op een A4 ??

Waar zit mijn fout ???

Alvast bedankt !!

Mvg

Sofie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maken van etiketten gaat in de hogere versies van Word (vanaf 2007 meen ik) anders dan daarvoor. Je maakt nu een Samenvoeg document aan dat je instelt als Etiketten. Dat levert een tabel op in de maten van de etiketten op je etikettenvel. Je maakt 1 etiket aan en het samenvoeg proces vult alle lege cellen van de tabel zelf. Ik heb een voorraad A4 stikkervellen (dus zonder voor gearceerde etiketten) en vind het persoonlijk een stuk makkelijker om dit zelf te doen, dus zonder een etiketten Wizzard. Zo kan ik de etiketten zo groot of klein maken als ik zelf wil. Ik moet ze dan wel zelf snijden. Om dat te regelen, kies ik voor adressenlijst in plaats van etiketten.

Omdat ik de Wizzard nooit gebruik, stuit ik bij jouw beschrijving van marges en afmetingen op een paar eigenaardigheden.

Je stelt je boven- en zijmarge in op 0. Er is geen enkele printer, die kan printen met marges van 0mm. Je geeft een lengte op van 29,5cm, terwijl een A4 29,7cm lang is, daarbij moet meestal minstens een marge van 4mm in acht genomen worden.

Mijn ervaring is dat dat wat voor jouw etiketten het handigste zou werken, is om een tabel te maken van 1 rij en 2 kolommen. Vervolgens bij tabeleigenschappen op te geven wat de celhoogte en -breedte moet zijn (de afmetingen van je etiket). Je vult de cel linksboven met de gegevens die op het etiket moeten komen te staan. Klaar! Misschien wordt de rechter cel niet automatisch gevuld (het is een tijd geleden dat ik dit gedaan heb); in dat geval verwijder je die cel (selecteren en Shift Backspace). Nou moet het wel lukken. Voor de goede orde: geef geen { NEXT } (of { VOLGENDE }) opdracht, anders slaat het afdruksamenvoegen steeds een record over.

David

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.