Ga naar inhoud

Heb ik een andere Telenet router of modem nodig voor mijn configuratie?


U R a Bus

Aanbevolen berichten

Eerste eventjes de situatie schetsen.

We hebben 3 laptops, 2 desktops via wifi, 3 Ipod touch, een ipad, een netwerkprinter en een Iomega ix2 NAS. En enkele tieners wiens internet ik graag zou controleren via 1 router.

Het internet komt binnen in de kelder waar ik ook graag mijn NAS zou willen zetten.

Er loopt een netwerkkabel naar boven waar een Netgear WNDR3770v2 staat waaraan ook de netwerkprinter is aangesloten. (die router heeft ook nog een usb, dus misschien kan ik daar de printer ook insteken, nu is die via een netwerkkabel aangesloten)

Via homeplugs (Diavolo 85) heb ik ook nog een Belkin router en een Linksys WRT54G ver.7

Graag zou ik alles via 1 router controleren (bvb het internet van een apparaat blokkeren op 1 router ipv op iedere router).

Ook zou ik alles zo willen instellen dat er maar 1 router zichtbaar is (ik heb hier gelezen alle router dezelfe naam en beveiliging geven en alleen op de eerste router de DHCP op laten staan, maar werkt dat ook als ik homeplugs gebruik?).

Dus mijn vraag, heb ik hiervoor een andere router van Telenet nodig (om bvb extern naar mijn NAS te gaan), en is het niet makkelijker om gewoon icm de homeplugs enkele wifi range extenders (of repeaters (is dat niet hetzelfde?))te kopen?

Of is het goed te doen met 3 routers? en zo ja, enkele tips?

Zet ik gewoon via mijn telenet de wifi van de Telenet router af en ga vanaf de Netgear verder met de homeplug? Kan ik dan het verkeer regelen via de netgear?

Onze PC's draaien allemaal op Windows 7 home, de mijne op Windows 7 prof.

Alvast bedankt voor de reacties.

groetjes

Kris

aangepast door U R a Bus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik dan op mijn netgear een MAC adres blokkeer, kan dat dan nog verbinding maken via de andere routers?

Moet ik iets doen aan de Telenet instellingen of Netgear instellingen(port forwarden bvb?) om extern aan de NAS te kunnen?

Zet ik dan op de andere routers de DCHP af en laat ik die op de Netgear opstaan? (om via mijn andere routers te printen bvb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere routers na netgear zet je DCHP uit.

Je moet wel zorgen dat de andere router als standaard gateaway 192.168.1.1 is is gesteld met subnetmasker 255.255.255.0

Bijvoorbeeld:

IP = 192.168.1.100 wat rood is moet je op de ander router wijzigen

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard-gateaway = 192.168.1.1 (= netgear)

Als je MAC adres blokkeer dan kan de computer geen verbinding maken met internet noch netwerk.

Wil je blokkeren tijdens een bepaalde uren dan kan dat normaal gezien ook bij Netgear.

Wilt je de NAS bereikbaar maken dan moet je eens kijken in de netgear of je ook standaard-gateaway kan instellen want je moet dan een IP adres kunnen geven in Telenet router (Mijn Telenet)

Ik dacht dat je bovenaan rechts kan klikken om standaard-gateaway op te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.