Ga naar inhoud

PC volledig geblokkeerd door UKASH politie virus


Aanbevolen berichten

Allen,

Mijn pc is volledig geblokkeerd door het UKASH virus. Het lukt mij niet om in veilige modus (met of zonder internetconnectie) de pc op te starten, hij blijft hangen op het startup script.

Ik heb op een ander forum gelezen dat ik de recovery cd van Kaspersky zou moeten afspelen. Deze heb ik op een andere pc gedownload en op usb gezet (zoals dit via hun website wordt beschreven). Dit is gelukt, alleen daar vindt deze geen virussen als ik de scan uitvoer (na update te hebben gedaan). Ik weet nu niet wat ik kan doen..!! Ik kan dus ook geen Hijack report maken en hier posten.... PLease help!!

Gr,

Sebass

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Sebass,

welkom op PCH!

Start je computer terug op via de Kaspersky rescue usb en voer dan het volgende uit:

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

  • Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jion,

Allereerst dank voor je antwoord! Echter... Ik heb het idd niet vermeld in mijn 1ste post, maar deze actie heb ik al uitgevoerd, waarbij ik bovenstaand logje in het rood helaas niet kreeg... Mijn logje was aanzienlijk korter en leek geen actie te hebben uitgehaald...

Wat ik nog niet heb gemeld ( weet niet of het uitmaakt) is dat kaspersky bij inloggen meldt dat er te weinig ruimte is en dat informatie naar het tijdelijk geheugen oid wordt geschreven.. (mijn USB heeft nog 2 gb over)

Heb jij nog een ander idee wat ik kan doen???

Gr,

sebas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak van Kaspersky de Rescue Disk eens aan op een CD en probeer daarmee opnieuw:

Download op een andere niet geïnfecteerde computer de Kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download daarna IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"

Selecteer het image bestand van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of het onderstaande je probleem niet oplost ?...

Je kan een systeemherstel met behulp van een herstelschijf uitvoeren: neem dit topic grondig door, download en brand de juiste herstelschijf (link naar download zit in topic)...start op vanop je herstelschijf en probeer een systeemherstel uit te voeren naar een tijdstip van voor de infectie.

Belangrijk is ook dat je bootvolgorde in je bios aangepast is om dit uit te kunnen voeren, zie topic uit de link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus,

Ok, gelukkig... ;)

Ik heb het bestand gedownload en geprobeerd te branden mbv IMG Burn. Dit verloopt tot 86%, daarna krijg ik foutmelding, met als conclusie dat het branden mislukt is (3x geprobeerd!). Ik doe dit vanaf een oude laptop op een 700mb CD. mogelijk dat het aan de brander ligt, mogelijk aan het bestand? (alhoewel ik het bestand heb gedownload dat jij mij geadviseerd hebt.

Ik ben opzoek gegaan naar een externe harde schijf, deze bleek ik nog ergens te hebben liggen! Kan ik ook de herstelschijf vanuit daar opstarten? Ik heb het .iso bestand er al eens opgezet en geprobeerd deze in mijn besmette laptop te benaderen als usb besturingssysteem, maar dan zegt hij: onleesbare partitie oid.

PS, op de externe hardeschijf trof ik een (oude) back up aan, als al het andere niet werkt zal ik mij neer moeten leggen bij gegegevens verlies en wil ik deze back up graag gebruiken om in iedergeval de laptop levend te krijgen en dat verdomde virus te deleten! Maar... Hoe doe ik dat ?!

Welk oplossingspad is nu het beste?

-1 herstelcd door een ander laten branden?

-2 herstelcd op hardeschijf

-3 backup gebruiken met gegevens verlies van 2 jaar (en hoe doe ik dat dan?!)

-4 andere suggesties??

Weer enorm bedankt alvast voor jullie geduld...!

Sebas

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.