Ga naar inhoud

Verzoek om hulp


Aanbevolen berichten

Sfc/scannow scan gedaan. Bij eerste poging werd PC spontaan uitgeschakeld en deze moest opnieuw worden gestart. Opstart met automatisch checkdisk verliep goed. Daarna opniew opdracht sfc/scannow gegeven en scan heeft ongeveer 40 minuten gelopen en is daarna zonder enige melding of maken van een logbestand gestopt. Er werd ook niet om de Windows-CD gevraagd.

Resultaat tot nu toe over boven genoemde problemen:

- Help en Systeemherstel werken niet meer = OPGELOST

- Aanpassen wisselbestand lukt niet meer = LUKT NOG STEEDS NIET

- Installatie van Updates KB 2656353 en KB 2656370 lukken niet = NOG STEEDS NIET MOGELIJK, EN GELDT OOK VOOR KB 2572067.

- PC is erg traag en sluit moeilijk af = PC WERKT NU BEST SNEL, MAAR BLIJFT SOMS 'HANGEN" BIJ AFSLUITEN.

Zijn er nog mogelijkheden, zeker vwb de updates?

Graag info.

mvg, Lou

aangepast door Genhout
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijn instelling is NIET automatisch, maar wel kennisgeving over updates ontvangen, en zelf beslissen of deze al dan niet worden gedownload en/of geinstalleerd. In de praktijk betekent dit dat vrijwel alle aangeboden updates worden geinstalleerd. Alleen met de drie bovengenoemde lukt het (steeds) niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Dial-a-fix en pak beide bestanden in hun eigen map uit naar je Bureaublad.

In de map Dial-a-fix, dubbelklik op Dial-a-fix.exe

In het venster dat opengaat, klik onderaan op het icoontje met het dubbele groene vinkje (check all).

Klik daarna op GO en laat de tool alle instellingen terugzetten.

Sluit dit venster na afloop door onderaan op Close te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Instructies gevolgd, maar met onvoldoende resultaat. Ik krijg de melding van foutcode 127 ( meerdere .dll files in system32 zijn niet "registerable". Vlgs de instructies zou ik dial-a-fix@DjLizard.net moeten contacteren voor een uitzondering op deze foutcodes.

Is dit zinvol of dient er eerst iets anders te gebeuren? Zeker is dat installatie van genoemde updates nog niet mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sfc/scannow scan gedaan. Resultaat ongeveer gelijk aan scan van 15 oktober hier boven, dwz bij de eerste poging werd PC spontaan uitgeschakeld en deze moest opnieuw worden gestart. Daarna opniew opdracht sfc/scannow gegeven en scan heeft weer lange tijd gelopen, zonder enige melding bij het afsluiten op de tijdbalk. Installatie van Updates KB 2656353 en KB 2656370 opnieuw geprobeerd, maar dit lukt nog nog steeds niet.

Zijn er nog andere mogelijkheden?

mvg, Lou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er nog een oplossing mogelijk voor dit probleem ?
Oeps ... dit topic is blijkbaar uit het oog verloren. Excuses daarvoor :dong:

Download Dr.Web CureIt en sla het op je bureaublad op.

  • Dubbelklik drweb-cureit.exe en sta het toe om te express scan te starten.
    Indien er een popup verschijnt met het voorstel tot kopen/50% korting mag je deze sluiten.
  • De express scan zal de bestanden scannen die momenteel in het geheugen geladen zijn. Wanneer er iets gevonden wordt klik op 'alles selecteren' kies nu voor 'repareren' en uit het kleine menutje dat verschijnt kies je 'verplaatsen'.
  • Kies bovenaan in het menu voor Language/Taal en wijzig deze naar Dutch (Nederlands) indien deze bij jou anders staat ingesteld.
  • Druk op F9, kies daarna voor het tabblad Acties en stel daar het volgende in onder Malware:

    • Adware: Verplaats
    • Dialers: Verplaats
    • Jokes: Rapportage
    • Riskware: Rapportage
    • Hacktools: Verplaats
    • Haal dan het vinkje weg bij 'Prompt bij actie'.

    [*]Kies daarna voor het tabblad Scan en verwijder het vinkje bij Heuristische analyse.

    Druk vervolgens op Toepassen gevolgd door OK.

    [*]Eenmaal als de korte scan is beëindigd vink je aan: Volledige scan.

    Druk daarna op het groene pijltje (start knop) om de scan te starten.

    [*]Gevonden bestanden worden naar '%USERPROFILE%\DocterWeb\Quarantine' -map verplaatst indien het herstellen niet mogelijk is.

    [*]Nadat de scan gedaan is ga dan naar Bestand en kies Rapportage lijst opslaan.

    Bewaar deze op je bureaublad en sluit daarna Dr.Web CureIt.

    [*]Herstart vervolgens de computer!! Dit is een belangrijke stap want het kan zijn dat Dr.Web CureIt bestanden zal verplaatsen/verwijderen tijdens herstart.

    [*]Na het herstarten, kopieer en plak de inhoud van die log die je eerder hebt bewaard in je volgende post.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.