Ga naar inhoud

Windows-hostprocess (Rundll32) werkt niet meer. (Google Chrome& Internet ook niet!)


Mariekexx_

Aanbevolen berichten

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Hoe staat het met de gemeldde problemen na deze acties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb Ccleaner zijn werk laten doen en heb ook de analyse herhaalt tot er geen fouten meer waren maar nog steeds krijg ik de foutmelding en Google Chrome en Internet explorer werken ook nog steeds niet.

De foutmelding blijft ook opkomen als ik mijn laptop aan het scannen ben, dan staat hij er vaak wel 3 a 4 keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat rundll32 een cruciaal windows bestand is, gaan we een systeemcontrole doen.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb het geprobeerd en opnieuw de systeemcontrole gedaan maar het staat er nog steeds. Dat het "corrupted" is.. ook krijg ik nogsteeds de foutmeldingen van google chrome en Internet Explorer. Laatst ook toen ik wat wou zoeken in mijn mappen, ik tikte het in in de zoekbalk en kreeg wel 5 foutmeldingen. Soms doet google chrome het echter wel, alleen na een kwartier krijg ik weer de melding dat ik hem moet afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet dat dan via een laptop die ook op vista draait?

Best wel.

Je kopieert het bestand van een goede pc naar een usb stick.

Dan start je de probleempc op in veilige modus zonder netwerk.

Hernoem dan het bestaande bestand naar tcpmon-old.ini

Kopieer dan het bestand van de stick naar de pc.

Herstart de pc in normale modus.

Als het niet lukt, geef dan op welke stap niet lukt en welke foutmelding je eventueel krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.