Ga naar inhoud

Het openen van een bestand met een ander programma?


Gast g.h.l.gerrits

Aanbevolen berichten

Gast g.h.l.gerrits

Goede middag.

Als ik een bestand wil openen,door rechts te klikken.Dan naar Openen met,krijg ik GEEN andere programma`s?

Zie bijlage.

B.v.dank g.h.l.gerrits

post-29262-1417705120,5983_thumb.jpg

post-29262-1417705120,6204_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast g.h.l.gerrits
Beste Gerrits,

Met de laatste optie programma kiezen kun je meer programma's toevoegen en indien nodig zelf naar de executable van het gewenste programma verwijzen. Ook kan dit op de volgende manier:

Wijzigen welk programma start wanneer u op een bestand in Windows XP dubbelklikt

MVG,

Marc

Dank voor U snel antwoord!

Het gaat toch een beetje boven mijn PETJE!

Ik had eerst onder de kolom Programma kiezen ,diverse programma`s staan om aan te klikken.Zoals nu daar ook alleen boven staan?

B.v.dank g.h.l.gerrits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan natuurlijk. Maar zodra programma's worden verwijderd of juist worden toegevoegd veranderd deze lijst. Het kan dus zijn dat je daar toch een programma moet toevoegen of, zoals in de link wordt aangegeven, gebruik moet maken van de bestands extensies.

Maar goed. De eerste optie is het makkelijkst. Klik dus met rechts op het betreffende bestand. Kies "programma kiezen" en mocht het programma er niet in staan klik dan op bladeren. Ga naar de program files map. Vervolgens naar de map van het betreffende programma en klik hier op de executable van het programma. Die hebben in vrijwel alle gevallen het icoontje van het programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast g.h.l.gerrits
Dat kan natuurlijk. Maar zodra programma's worden verwijderd of juist worden toegevoegd veranderd deze lijst. Het kan dus zijn dat je daar toch een programma moet toevoegen of, zoals in de link wordt aangegeven, gebruik moet maken van de bestands extensies.

Maar goed. De eerste optie is het makkelijkst. Klik dus met rechts op het betreffende bestand. Kies "programma kiezen" en mocht het programma er niet in staan klik dan op bladeren. Ga naar de program files map. Vervolgens naar de map van het betreffende programma en klik hier op de executable van het programma. Die hebben in vrijwel alle gevallen het icoontje van het programma.

Goede avond.

Ik krijg onder niet een programma,zie bijlage.Dus ook niet de mogelijkheid om te bladeren en niet Dit bestand altijd openen met dit programma?Als ik er op klik komt bijlage 2.

groet Gerard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien het er anders uitziet als op de volgende pagina beschreven staat zou ik je willen vragen om screenshots te maken van het verschil. Wijzigen welk programma start wanneer u op een bestand in Windows XP dubbelklikt

Mocht het echt een probleem in Windows zijn, wat ik op dit moment overigens niet vermoed, dan kun je deze bestanden herstellen met sfc en chkdsk. Dat gaat als volgt:

start > uitvoeren > cmd > ok > typ hier "sfc /scannow' en druk op enter.

Doe dit ook met:

start > uitvoeren > cmd > ok > typ hier "chkdsk /r" en druk op enter.

aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast g.h.l.gerrits
Indien het er anders uitziet als op de volgende pagina beschreven staat zou ik je willen vragen om screenshots te maken van het verschil. Wijzigen welk programma start wanneer u op een bestand in Windows XP dubbelklikt

Mocht het echt een probleem in Windows zijn, wat ik op dit moment overigens niet vermoed, dan kun je deze bestanden herstellen met sfc en chkdsk. Dat gaat als volgt:

start > uitvoeren > cmd > ok > typ hier "sfc /scannow' en druk op enter.

Doe dit ook met:

start > uitvoeren > cmd > ok > typ hier "chkdsk /r" en druk op enter.

goede avond.

Ik krijg bij rechts klikken op een bestand,geen mogelijkheid om Programma kiezen.omdat er geen submenu aan zit.

Zie bijlage 3.

Om het Windows probleem proberen op te lossen??Zie bijlage 4

dank g.h.l.gerrits.post-29262-1417705121,5061_thumb.jpg

post-29262-1417705121,331_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast g.h.l.gerrits
Beste Gerrits,

"Programma kiezen" heeft geen submenu/lijst. Deze dient met links aangeklikt te worden. Er opent zich dan een nieuw venster waarin de gegeven stappen zouden moeten werken. Tussen "sfc /scannow" zit overigens een spatie. Namelijk tussen sfc en /scannow.

MVG,

Marc

Dank.

Bij Openen met. Bijlage 3,had ik onder de Balk: Programma kiezen. Programma`s als Windows Media Player enz. die niet in het bovenste gedeelte stonden.Met onderin een mogelijkheid om aan te vinken: Dit bestand altijd met dit Programma openen.Dat mis ik nu allemaal?Hoe krijg ik dat terug?

De stappen voor Windows moet ik nog opnieuw uitproberen.

Al weer mijn dank. g.h.l.gerrits.

Ps. Ik heb ook problemen met Windows Media Player,bij afspelen DVD met dvd recorder van de computer,DVD onbekend.Maar dat is hopelijk een andere vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.