Ga naar inhoud

Beste Gratische Virusscanner


Gast LauwereysM

Aanbevolen berichten

Gast LauwereysM

Weet er iemand soms wat de beste gratische virusscanner is, ik zou nammelijk mijn computer er eens volledig met willen scannen.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

AVG ;)

avast is ook goed, maar brengt extra's met zich mee, je moet je registeren vooraleer je de gratis versie kan gebruiken :)

ik installeer op elke pc die ik heb AVG (tenzij ik over goede betalende beschik :))

maar voor gratis twijfel ik niet AVG FTW !!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk hier eens naar:

Als je liever niet betaalt voor een virusscanner, ben je aangewezen op een beperkt aantal geschikte programma's. Avira breidt die korte lijst uit met zijn AntiVir Personal-pakket.

Gratis wil niet zeggen dat je uitermate goed beschermd bent. Zoals onlangs bleek uit de grote test van AV-Test zijn AVG en Avast niet de beste scanners voor je pc. Het onlangs geüpdatete Avira AntiVir daarentegen komt beter uit de bus dan de meeste commerciële pakketten en is ook gratis te krijgen.

Toch moeten we meteen een kanttekening plaatsen bij de gratis Avira AntiVir Personal-versie. Wie niets betaalt, krijgt alleen een actieve virusmonitor, rootkitscanner en de mogelijkheid om vanuit de Verkenner of via de scanner zelf de hele harde schijf te scannen. Dat is al één stap beter dan de AVG-scanner, die zonder extra installatie niet op rootkits controleert, maar een stapje minder dan Avast. Aan de positieve kant krijgen we van Avira de dekking die een moderne pc nodig heeft, wat Avast niet kan claimen.

Wat is dan de kanttekening? We krijgen geen bescherming tegen spyware. Als we dat willen, moeten we twintig euro betalen voor de eenvoudigste betaalde versie van AntiVir; nog steeds een zeer schappelijk bedrag overigens.

Aangezien spyware een zeer belangrijk aandeel heeft in de dreigingen, maakt dit de gratis versie van Avira te kreupel om je dagelijkse computergebruik waterdicht te maken. Maar wie op zoek is naar een testversie om de software beter te leren kennen, kan via AntiVir Personal met Avira kennismaken. Een Nederlandstalige versie van dit verrassend krachtige programma is niet te vinden.

Windows 2000/XP/Vista

De meeste gebruikers van gratis antivirussoftware geven de voorkeur aan AVG of Avast. De vernieuwde versie van Avira's gratis AntiVir Personal-pakket haalt beide scanners in en is even gratis.

download: Avira AntiVir Personal - FREE Antivirus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het voor een eenmalige scan is, zou ik eerst eens het rijtje van on-line scanners aflopen : Kaspersky, Panda, Trendmicro, Bitdefender, enz. Dan krijg je al een goed (en gratis) overzicht van wat er fout zit op je PC.

Maar betekent deze vraag dat je over geen actieve en permanente virusscanner op je PC beschikt ??? Dan zou ik daar toch - zo snel als kan - een einde aan breien en een (gratis) virusscanner installeren. Ook ik zou AVG Free als eerste aanbevelen (maar ook Antivir of Avast is een perfecte keuze).

En wat HitmanPro betreft : daar zit wel een virusscanner in (NOD32), maar dit is een trialversie die snel verloopt. En dit programma is sowieso al niet echt aan te bevelen (al worden de negatieve commentaren hierover wel eens overdreven). Maar er zijn voldoende redenen om er toch van af te blijven, zeker als je op zoek bent naar virussen. Maar dat is hiervoor al uitvoerig aan bod gekomen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panda Titanium, en Kaspersky. AVG gebruik ik zelf, maar enkel omdat het licht is, niet omdat het alomvattend is.

Ben zelf tégen Norton in al zijn vormen. Deze zijn eigenlijk plakantivirus, ze blijven lang genoeg in je systeem hangen ookal zou je een trialversion gebruiken.

edit : excuus Panta Titanium is geen gratis scanner. Deze wordt tegen betaling aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.