Ga naar inhoud

nieuwe Brother printer DCP-J315W geinstalleerd maar wil niet printen


hanny1950

Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende probleem. 3 weken geleden nieuwe printer aangeschaft. Dit was eerst een Epson. Deze wilde ook niet printen en door een foute levering van de winkelier (had er eentje met WIFI gekocht deze retour naar de winkel omdat WIFI er niet op zat. Omgeruild voor een duurdere Brother DCP-J315W met WIFI. Na installatie nieuwe driver kan ik nog steeds niet printen. (ook de Epson wilde overigens na installatie niet printen)Na vele malen de driver gede- en weer geinstalleerd te hebben wil ook de Brother nog steeds niet printen. Alle forums op internet geraadpleegd en uitgevoerd. De WIFI werkt overigens wel prima. Ik kan scannen naar de computer dus dit is in orde. Ten einde raad Brother gebeld en na een half uur telefonisch uitproberen met de expert daar wil deze nog steeds niet printen. Ze begrijpen het daar ook niet. Volgens Brother ligt het niet aan de printer en ook niet aan de computer, alles stond juist aangevinkt. Brother gaf nog aan dat het mogelijk aan de draadloze router kan liggen maar daar zie ik het probleem niet zitten. Als ik een printopdracht geeft krijg ik de volgende melding: voordat u kunt printen dient u een printer te installeren. Dubbelklik hiervoor op het pictogram Printer toevoegen of klik op de knop Printer zoeken, die zich op het tabblad Algemeen bevindt. Dit vele malen uitgeprobeerd maar tot nu toe nog steeds niet printen. Ook een proefprint wil het niet doen. Ikzelf krijg een beetje het idee dat de drivers wel zijn geinstalleerd (zie het ook in het configuratiescherm staan) maar dat deze niet wordt herkend bij een printopdracht. Heb werkelijk alles uitgeprobeerd maar helaas. Ik heb er de laatste weken vele uren ingestoken om het probleem op te lossen maar niets helpt tot nu toe. Ben in staat om alles zowel printer als computer het raam uit te gooien. Zo moeilijk is het toch niet om een nieuwe printer te installeren. Het is bij de vorige printers ook nog steeds gelukt dus waarom het nu niet lukt is mij een raadsel. Hoop dat er iemand is die mij van dit probleem af kan helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zorg dat alles van Epson verwijderd is op je PC.

Als je software zoals Word opent en je gaat naar afdrukken is je printer daar zichtbaar?

Ik weet niet of onderstaande al geprobeerd is.

Ga naar start dan uitvoeren.

Typ er services.msc

Ga daar naar printspooler.

Staat die op gestart en automatisch?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.