Ga naar inhoud

Processor: hoge temperatuur en belasting


Aanbevolen berichten

Hallo,

De processorbelasting van mijn laptop is sinds enige weken zeer hoog, zelf reeds onmiddellijk na het opstarten. De temperatuur van de processor is zeer hoog en de ventilator staat continu te koelen op hoge snelheid (en lawaai...).

Ik heb reeds de volgende topic gelezen: http://www.pc-helpforum.be/f163/processorbelasting-zeer-hoog-zonder-lopende-programmas-50629/

Ik heb het systeem reeds stofvrij gemaakt en hierna is een logje van speccy: http://speccy.piriform.com/results/22jx2percvlHk1NR1xPdeLH

Hieronder vindt je ook een printscreen van Taakbeheer

Alvast bedankt voor jullie hulp

Printscreen Taakbeheer.pdf

aangepast door Daan83
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier klopt iets niet.

De processorbelasting van mijn laptop is sinds enige weken zeer hoog,

Volgens het speccy logje gaat het echter om een desktop :hmmmm:

De pc van het speccy logje heeft in elk geval een koelprobleem.

Is er voldoende luchtstroom in de kast?

Zitten er geen kabels in de weg die de luchtstroom hinderen?

Zijn de verluchtingsroosters vrij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de pc case al open gehad om te controleren op overdadig stof?

Zo niet dan zou ik dat alleszins eens een keertje doen en indien aanwezig dit zo voorzichtig mogelijk verwijderen.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden namelijk meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.