Ga naar inhoud

Niet alle favorieten overgekomen naar Firefox


vtveen

Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden 'overgestapt' van Internet Explorer naar Firefox. Volgens de instructie Favorieten geïmporteerd vanuit IE naar Firefox. Bij controle blijkt er een behoorlijk aantal niet mee te komen. Voordat ik alles handmatig ga herstellen, is er wellicht een andere oplossing ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de bladwijzers en open de bladwijzerbibiotheek (bookmarks library).

Klik in de balk bovenaan op het icoon importeren en backup.

Kies dan voor importeren van een andere browser.

Selecteer internet explorer en klik volgende,

Vink enkel favorieten aan en klik volgende

Klik voltooien.

Nu heb je in de bladwijzers een map genaamd van internet explorer met de daarin de geimporteerde favorieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het als volgt:

Start Internet Explorer op.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Bestand en kies Importeren en exporteren...

- Kies Naar een bestand exporteren.

- Zet een vinkje voor "Favorieten".

- Druk op Volgende.

- Bij "Selecteer uit welke map de favorieten..." laat je het gewoon op "Favorieten" staan.

- Druk op Volgende.

- Bij "Waarheen wilt u uw favorieten exporteren?" klikt u op Bladeren... Aan de linkerkant kiest u Bureaublad. Nu wordt het html bestand (dit omvat je bladwijzers in internet explorer) op je bureaublad gezet.

- Open nu Firefox.

- Druk op de Alt toets. Er wordt een menu getoond.

- Ga naar het menu Bladwijzers. Kies Alle bladwijzers tonen.

- Klik bovenaan op de knop "Importeren en reservekopie maken".

- Kies Bladwijzers importeren vanuit HTML... en kies aan de linkerkant Bureaublad, want daar staat je html bestand. Kies nu het bestand bookmark en druk op Openen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tekst was niet volledig, dit is de gewijzigde tekst:

- Bij "Waarheen wilt u uw favorieten exporteren?" klikt u op Bladeren... Aan de linkerkant kiest u Bureaublad. Daarna klikt u op Opslaan en daarna op Exporteren. Nu wordt het html bestand (dit omvat je bladwijzers in internet explorer) op je bureaublad gezet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Bij "Waarheen wilt u uw favorieten exporteren?" klikt u op Bladeren... Aan de linkerkant kiest u Bureaublad. Daarna klikt u op Opslaan en daarna op Exporteren. Nu wordt het html bestand (dit omvat je bladwijzers in internet explorer) op je bureaublad gezet."

Als ik dat allemaal doe, is er geen mogelijkheid tot Exporteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bleek eenmaal extra te moeten 'drukken', waarna ik ook de tekst "c:\users\uwgebruikersnaam\Documents\bookmark.htm" kreeg en dat bestand ook kon Exporteren. Alle Favorieten staan nu op hun plaats. Bespaart mij een heleboel handwerk. Hartelijk dank !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.