Ga naar inhoud

Usb device


leolassie

Aanbevolen berichten

UPDATE UPDATE UPDATE:dong:

Ik heb mijn 2 externe harde schijven ook maar even bij anderen getest en..........

werken prima op vista maar op een HP desktop met XP prof hetzelfde probleem!

De schijven worden niet herkend en de computer bevriest.

Deze HP heeft geen vraagtekens bij apparaatbeheer.

Ik zit te denken, misschien een Microsoft update?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Op basis van de logs mag je malware al zeker uitsluiten als oorzaak van de problemen.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren/Zoekopdracht/Programma’s en bestanden zoeken en typ daar: ComboFix /Uninstall (met spatie voor de /).

Dit zal Combofix verwijderen + gerelateerde mappen en bestanden, herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies, gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen en maakt een nieuw herstelpunt.

Indien aanwezig mag je de map C:\Qoobox manueel verwijderen.

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape, met ccleaner is er ook niets veranderd. Aangezien dit probleem zich alleen voordoet in XP zou het dus echt aan XP moeten liggen. Ik heb gisteren even XP opnieuw geinstalleerd, origineel van fujitsu met sp2 , ( helemaal schoon zonder updates, wel met drivers) en dan doet alles het wel. Echter, ook hier het ? bij usb device! Deze installatie heb ik nu weer ongedaan gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Malware of virussen zijn dan uitgesloten als oorzaak van je probleem.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mako, dit laatste werkte voor geen meter dus.....uiteindelijk XP prof opnieuw eropgezet en?....op de schone installatie geen probleem met mijn ext harde schijf. Toen alle drivers erop, nog geen probleem. daarna alle updates naar binnen gehaald en het probleem was er weer. Ext schijf erin en vastlopen maar. In veilige modus wordt mijn schijf wel gezien dus dat werkt!

Leuk detail is dat het ? probleem bij usb device weg is als ik mijn draadloze verbinding uitzet!

Misschien dat er nu toch forum lezers zijn die dit herkennen?

In ieder geval alvast iedereen bedankt voor de moeite en het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mako,

dit laatste werkte voor geen meter dus moet zijn dit laatste werkte bij mij voor geen meter dus

Sorry als dit misschien verkeerd overkwam (heb ik het idee)

Wat er gebeurde was hetvolgende:

Ik gebruikte jouw advies

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resutlaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\\Logs\\CBS\\CBS.log > "%userprofile%\\Desktop\\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Ik kreeg meteen de melding dat ik de installatie cd moest gebruiken maar hij gaf steeds de melding dat het niet de goede was.

Na zo'n 30 keer "enteren" in totaal was hij klaar maar er was in geen velde of wegen een bestandje te vinden.

Deze cd met XP Prof SP3 heb ik al jaren dus ik wist het niet meer, dan maar het kloeke besluit genomen om de originele Fujitsu cd te pakken met XP Prof SP2 en alles opnieuw te installeren.

Als netwerkadapter heb ik :

Marvell Yukon 88E8055 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

Atheros AR5007EG Wireless Network Adaptor

Sierra Wireles HSDPA Network Adapter

Groet Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mako,

Nu met de nieuwe XP Prof (alles geheel nieuw + update's) is er nog geen verschil,het probleem blijft!

Opnieuw sfc /scannow gedaan met de origenele Fujitsu schijf, weer zo'n 10 x "enteren" (hiermee bedoel ik knop "opnieuw" )

Na de scan geen overzicht en ook het commando findstr enz. geen resultaat.

Groet, Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Leo,

Goed, dan laten we dat commando even links liggen.

Je gaf aan dat je bij het uitschakelen van je internetverbinding geen problemen had met de USB apparaten.

Probleem bij usb device weg is als ik mijn draadloze verbinding uitzet!

Is dit nog steeds het geval?

Verder gaf je aan

Als netwerkadapter heb ik :

Marvell Yukon 88E8055 PCI-E Gigabit Ethernet Controller

Atheros AR5007EG Wireless Network Adaptor

Sierra Wireless HSDPA Network Adapter

Ik vermoed dat je de Atheros kaart gebruikt op actief mee op internet te surfen. De Sierra HSDPA kaart is eigenlijk een soort mobiel 3.5G netwerk.

Via Start - Configuratiescherm - Apparaatbeheer kan je de Sierra Wireless HSDPA Network Adapter uitschakelen. Zo kan je controleren als deze aan de oorzaak van je probleem ligt.

Indien dit geen succes oplevert kan je de Marvell Yukon 88E8055 PCI-E Gigabit Ethernet Controller ook tijdelijk uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mako,

met uitschakelen internetverbinding (oftewel draadloze verbinding) bedoel ik een schuifje op de laptop. Zodra ik deze uitzet is de foutmelding weg van overige apparaten - usb device. Het probleem van de usb schijf blijft bestaan. Ik heb één voor één de netwerk adaptors uigeschakeld, om en om,uiteindelijk allemaal maar geeft geen ander resultaat.

Alles nog even opfrissen:

1: als draadloze adapter geaktiveerd is ? bij overige apparaten - usb device , dit verdwijnt als het schuifje uitgezet wordt.

(of dit dus uiteindelijk met mijn probleem te maken heeft? )

2: Xp is opgestart, doe een externe hd in één van de usb poorten( ik heb er 4 ) hd krijgt zijn spanning,maar is niet zichtbaar in apparaatbeheer en verkenner en XP loopt vast, ik kan dus bijv nog wel aanklikken hardware veilig verwijderen,zie de hd ,klik hierop en alles op tilt, dan laptop maar "hard' uitzetten.

3: Xp opstarten met reeds aangesloten hd geen problemen, schijft werkt prima, als ik hardware veilig verwijderen doe, geen probleem.

4: Xp in veilige modus opstarten,zowel gebruiker als administrator geen probleem, ik kan de hd aan/afkoppelen werkt allemaal goed.

5: Inmiddels heb ik nu nog een dualboot XP en Win8 , ik heb win7 erafgegooid, op win 8 geen enkel probleem met beide hd's.

6: Op laptop van kennis met Vista geen problemen

7: De HP desktop met XP Prof zie óók de ext schijf niet en loopt vast.

8: Beide computers virus- en malware vrij.

:hmmmm:

Groet, Leo

aangepast door leolassie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.