Ga naar inhoud

Nieuwe computer aankopen


Mako

Aanbevolen berichten

Kan iemand mij een computer aanraden? Mijn vorige computer heeft sinds gisteren de geest gegeven na zo'n 6-8 jaar service. Hieronder de vragenlijst.

Waarvoor heb ik een PC nodig?

Goede vraag :D, de computer zou gewoon dienen om alle programma's te draaien die we zo nu en dan eens gebruiken. Ik denk hierbij aan het bewerken van reisvideo's maar voornamelijk standaardzaken.

De computer zou wel een vrij basic spel moeten kunnen draaien. Ik doel dan niet op de recente spellen, maar eerder games anno 2010.

Wat is mijn budget?

€400-€650

Merkcomputer/samenstelling?

Maakt mij niet uit, degene die best de benodigheden past.

Ga ik overklokken?

Neen

Ga ik later upgraden?

Neen

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig?

Neen, vrij basic. Misschien is 1 USB 3.0 wel handig voor het overzetten van data (video, ect...)

Ga ik zelf assembleren?

Neen

Heb ik een besturingssysteem nodig?

Ja, zolang het maar geen Windows 8 is xD. Windows 7 Home premium zou voldoende moeten zijn.

Ga ik zelf installeren?

Is dit kostendrukkend? Heb hier geen problemen mee.

Heb ik een voorkeur voor onderdelen?

Neen niet echt, op de USB 3.0 misschien na die hierboven al vermeld stond.

Heb ik nog randapparatuur nodig?

Neen

Heb ik specifieke wensen?

Liefst eentje die het een aantal jaartjes uithoudt ;-).

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel?

België en geen voorkeur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okido :)

Samenstelling:

Zit nog net in je budget, maar met dit systeem kan je toch een aardig tijdje mee vooruit. :)

Als processor nemen we het momentele topmodel van AMD, de A10-5800K. De processor is vrij snel, goed voor dagelijkse taken en multi-tasken. Het interessantste is echter de ingebouwde videokaart, die doet het (voor deze prijs) namelijk uitstekend. De 5800K wordt vergezeld door een setje Corsair Vengeance LP 8GB geheugen en een ASRock Pro-4 moederbordje, met USB 3.0.

Omdat je toch een eindje met deze computer wil werken, is er natuurlijk een SSD in de samenstelling, namelijk de Crucial m4 64GB. Vrij goedkoop en toch goede prestaties. Ik raad je wel aan om drie tientjes meer uit te geven, dan kan je namelijk een Samsung 830 128GB model kopen met nog betere prestaties. Als opslagschijf nemen we een Seagate 2TB.

Alles wordt gevoed door de Corsair CX430 v2 en gestoken in de uitstekende Antec ONE behuizing. Verder is een DVD-brander uiteraard aanwezig.

Assemblage en W7 inbegrepen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Mako,

Ik heb hier een samenstelling voor jou, maar helaas moest ik over je budget heen springen omdat windows 7 & montage

nogal duur uitkomen. De processor is een Intel I5 2320, vrij snelle quad core processor. De videokaart is een 7770 Ghz edition dus automatisch al overclockt, deze is genoeg voor recente games (crysis 2, BF3, mw3, dirt 3, portal 2 enz...). 8 GB ram geheugen, een stevige behuizing, w7 + montage en een 500gb harde schijf (ook voldoende). Windows 7 kan je zelf installeren via verschillende guides op Youtube maar is normaal gezien niet zo moeilijk. samenstelling - http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B508190%5D=1&product%5B340428%5D=1&product%5B558087%5D=1&product%5B441437%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B394013%5D=1&product%5B441092%5D=1&product%5B361602%5D=1&product%5B455229%5D=1&product%5B482719%5D=1

Je moet het alleen wel bestellen via een Nederlandse site. Als je echt wil bestellen uit België dan zou ik deze site aanraden Alternate.be

- - - Updated - - -

Zo te zien heeft Superjona al eerder een samenstelling gemaakt.:embarassed:

Het is maar wat jij het beste vind maar ik heb minder ervaring dus zal het samenstelling van Superjona wel beter uitkomen.

aangepast door CoolerMasterElite
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties heren :-)!

Beide voorstellen lijken me vrij aangenaam en werkbaar.

Mijn broer en ikzelf wonen beide nog thuis, we hebben wel elk onze eigen laptop, maar over deze ene computer moeten we het beide wel eens zijn natuurlijk.

Bij deze heb ik nog een laatste vraagje: stel dat het budget max €600 wordt, wat raden jullie dan aan?

Alvast bedankt voor de mooie samenstellingen :top:!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.