Ga naar inhoud

Linux installeren op notebook zonder cd-rom


Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het is een Samsung, model NP-N130.

Alvast bedankt!

Ik had de inhoud van de cd-rom op een SD-chip gezet. De SD-chip kon niet booten (dwz: niet in de daarvoor bestemde gleuf gestoken, en met een verloopstukje naar USB lukte het ook niet).

aangepast door FerryLinux
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tweede poging gedaan met een SD-chip en nu wil de notebook wel ermee booten... tot aan de foutmelding "could not find kernel image vesamenu.c32".

- - - Updated - - -

PS Zou het misschien te maken hebben dat ik dezelfde (desktop) versie op mijn notebook wil zetten die ik al op mijn pc heb staan? Welke versie pak ik dan het beste?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde versie die ik op mijn pc had gezet, nogmaals van het internet gedownload (iso dus) en het overeenkomstige programma om het op een geheugenchip te zetten (waarvan je me hierboven de link hebt gegeven), laten draaien. Op een mp3-speler kreeg ik tijdens het schrijven van de bestanden al de foutmelding dat hij niet zou kunnen booten, en op een SD-chip leek alles goed te gaan, totdat mijn notebook probeerde te booten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.