Ga naar inhoud

Linux installeren op notebook zonder cd-rom


Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik had Fedora gedownload omdat die het Windows-systeem niet verwijdert (dat deed Ubuntu wel). Hoewel... Ubuntu is wel inclusief een heleboel méér software, waaronder een tekstverwerker. Het probleem is, dat ik alle bestanden van schijf D heb overgezet naar een map op schijf C. Echter, wanneer me wordt gevraagd waar ik Ubuntu wil installeren, weet ik niet welke schijf wordt bedoeld; er verschijnt alleen een soort code voor elke schijf. Stel dat ik schijf C pak, dan heb de inhoud van schijf D nog wel, maar Windows ben ik dan kwijt, evenals alle installaties van andere programma's.

Snap je mijn probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had Fedora gedownload omdat die het Windows-systeem niet verwijdert (dat deed Ubuntu wel). Hoewel... Ubuntu is wel inclusief een heleboel méér software, waaronder een tekstverwerker. Het probleem is, dat ik alle bestanden van schijf D heb overgezet naar een map op schijf C. Echter, wanneer me wordt gevraagd waar ik Ubuntu wil installeren, weet ik niet welke schijf wordt bedoeld; er verschijnt alleen een soort code voor elke schijf. Stel dat ik schijf C pak, dan heb de inhoud van schijf D nog wel, maar Windows ben ik dan kwijt, evenals alle installaties van andere programma's.

Snap je mijn probleem?

Ubuntu en Fedora verwijderen Windows enkel maar als je hier enkel de toelating voor geeft. Dit doe je in het deel waar je je de schijf kan indelen.

Bij de installatie van een linux distributie wordt er inderdaad geen melding gegeven van een C of een D-schijf, maar wel dev/sda, dev/sdb, ...

sda is de eerste schijf, sdb de tweede schijf, enz.

Elke schijf kan opgedeeld in partities. Deze partities worden aangeduid met een nummer. De eerste partitie op de eerste schijf wordt dan beschreven als sda1. De tweede partitie op de eerste schijf als sda2.

Welke omschrijvingen van schijven krijg je te zien tijdens de installatie. Vaak kan je de juiste partitie ook afleiden uit de weergave van de omvang van de partitie.

- - - Updated - - -

Hier kan je nog een uitgebreide handleiding vinden voor een dual boot windows 7 en fedora.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.