Ga naar inhoud

Linux installeren op notebook zonder cd-rom


Aanbevolen berichten

Ik moet wel zeggen dat Ubuntu met veel meer extra's komt dan Fedora. Met Fedora lukt het me niet om filmpjes te bekijken (zowel wmv als mp4 geeft een foutmelding). Dus dan is Ubuntu eigenlijk beter...

Of is de versie met de pinguin misschien nog beter?

Het gaat er vooral om dat ik kan surfen, filmpjes bekijken en tekstverwerken.

Dus zeg maar welke bestanden ik moet downloaden. Ik zie langzamerhand door de bomen het bos niet meer.

Als ik het goed begrijp, is dev/sda de C-schijf en dev/sdb de D-schijf? En als ik Linux op de D-schijf zet, blijft Windows gewoon intact?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als Windows op je C-schijf staat wel ja.

Is het mogelijk om vooraf even een screenshot te maken van de schijfindeling in Windows en dit in je volgende bericht te plaatsen?

Rechtsklikken op Deze Computer --> Beheer --> Onderdeel Opslag --> Schijfbeheer.

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat doe, kom ik niet verder dan "beheren". Klik ik daarop, dan gebeurt er helemaal niets.

Maar waar het om gaat (vermoed ik) is: noch de C-schijf, noch de D-schijf is in stukjes gepartitioneerd. Alhoewel... het zou natuurlijk kunnen dat er 1 schijf in de computer zit en dat die in tweeën in gepartitioneerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat doe, kom ik niet verder dan "beheren". Klik ik daarop, dan gebeurt er helemaal niets.

Maar waar het om gaat (vermoed ik) is: noch de C-schijf, noch de D-schijf is in stukjes gepartitioneerd. Alhoewel... het zou natuurlijk kunnen dat er 1 schijf in de computer zit en dat die in tweeën in gepartitioneerd...

In jou geval is c = sda1 en d = sda2.

Je harde schijf is dus opgedeeld in een C en een D-schijf (=partities).

Ben je zeker dat Windows op de C-schijf staat?

Als je de installatie van Ubuntu start, zal deze vaak ook de bestaande Windows partitie herkennen. Je moet dan wel nog de omvang van de nieuwe Ubuntu-partitie meegeven. Dit wordt ook uitgelegd in de handleiding op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.