Ga naar inhoud

Is deze laptop goed als muziekcomputer voor een DJ


odil

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik ben DJ in bijberoep en sedert juni 2012 draai ik digitaal en kocht mij daarom een asus laptop.

De dj software die ik gebruik is traktor pro, met de laptop heb ik nog nooit probleem gehad maar ik vraag hier eens of die laptop goed is om als dj mee te draaien of moet ik toch beter uitkijken naar iets anders.

Hier zie je de specs: http://speccy.piriform.com/results/gS7S6GDPE5l1QXYiJbNh8i8

aangepast door odil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo asus,

Nee ik twijfel niet en ik heb voorlopig ook geen probleem met de laptop, hij loopt lekker snel en nog geen vastloper gehad.

Maar veel dj's zeggen dat ik beter een macbook moet kopen, maar zijn die dure krengen echt stabieler? en als ik toch met windows wil werken raden ze aan om een i5 te kopen.

Ik heb nog 2 nieuwe laptops staan van HP maar geen idee of die beter zijn qua systeem als mijn asus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat je processor geen snelheidswonder is maar die ie, zoals reeds aangehaald, voldoet aan de systeemvereisten...aangezien hij het goed doet zou ik me niet meteen zorgen maken.

Apple ?...ik kan niet meteen oordelen over de kwaliteit er van: nog nooit gekocht en dat zal ook niet meteen gebeuren wegens (onder andere) de prijzenpolitiek.

HP: ik ben overtuigd van de betere kwaliteit van de ProBooks en Business Notebooks, maar ben niet meteen wild van de Pavillions.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat geen enkele laptop voldoet,tenzij je voorzorgsmaatregelen neemt..

degelijk standaard,goede koeling,goede kabels,niet van die kleine plugjes...

de omgeving is erg belangrijk..vooral als je met rookmachines gaat werken in de buurt van een laptop...of knal harde bassen,die door dreunen op de printjes...enzovoort,,maakt niks uit of je een apple hebt of een asus..

alleen repareren van een apple is een stuk duurder..

ollo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima !

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat je processor geen snelheidswonder is maar die ie, zoals reeds aangehaald, voldoet aan de systeemvereisten...aangezien hij het goed doet zou ik me niet meteen zorgen maken.

HP: ik ben overtuigd van de betere kwaliteit van de ProBooks en Business Notebooks, maar ben niet meteen wild van de Pavillions.

- Nog een bijkomende vraag, kan ik in mijn huidige asus een zwaardere processor laten steken of kan dat niet.

Of kan ik andere hardware laten vervangen om hem toch iets zwaarder/sneller te maken of zijn dat zotte kosten.

- De 2 HP laptops die ik heb liggen zijn denk ik probooks, ik zou eens moeten gaan kijken in mijn opslag en eventueel kan ik hier ook een link plaatsen van speccy

Ik koop mijn laptops altijd in het dubbel, 1 om te draaien en 1 neem ik mee als backup, mocht er 1 vastlopen of crashen dan heb ik altijd een reserve mee, daarom heb ik nu 2 asus en 2 HP laptops, de HP zitten nog ongebruikt in de doos maar waarschijnlijk maak ik een 2de discobar klaar en daar kan ik dus de HP voor gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je niet aanraden om zelf aan die processor te beginnen knutselen...àls het al mogelijk zou zijn zou ik het laten uitvoeren door iemand die weet met wat ie bezig is...hou er rekening mee dat op dat moment ook meteen je garantie vervalt.

Ruim de laptops regelmatig op (Ccleaner) en zorg dat er geen onnodige programma's mee opstarten.

Laat het topic dan nog maar eventjes open staan tot je meer info hebt over de HP's: Speccy-logje en de volledige type-aanduiding...:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was ook niet van plan om er zelf aan te sleutelen daar blijf ik af anders komt het niet goed :-)

Dit soort zaken laat ik aan mijn dealer over, ik heb onlangs een 2de harde schijf laten plaatsen van 1 terra en ook dit is door de dealer gebeurt.

De HP laptop haal ik straks even op want ik moet nog naar een feestzaal om een instalatie te plaatsen en binnen een paar uur plaats ik hier het speccy logje.

En nu een stomme vraag, althans voor jullie toch, hoe kan ik zien dat er onodige programma"s mee opstarten en hoe schakel ik dat uit, maar normaal staat er buiten traktor niets anders op van programma's.

aangepast door odil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.