Ga naar inhoud

welke is snelste??


Aanbevolen berichten

ik heb wat raad nodig, draai momenteel met processor Intel Core 2 Duo 2133.36 MHz en zoek nieuwe, vooral snellere pro, maar uit onderstaande, welke de snelste want groot verschil in prijzen:

-Intel® Celeron® D 360 CPU 3466 MHz met een Quadpumped bussnelheid van 533 MHz.512 KB Level 2 cache

-Intel® Intel® Pentium® Dual-Core E2200 CPU 2x 512 KB Level 2 cache en werkt op een snelheid van 2200 MHz met een Quadpumped bussnelheid van 800 MHz.

-Intel® Core™ 2 Duo E8400 CPU 2x 3072 KB Level 2 cache en werkt op een snelheid van 3000 MHz met een Quadpumped bussnelheid van 1333 MHz.

zoveel verschil in prijs, en als sommigen sneller zijn in de specificaties, merk je dit dan ook zo goed tijdens het werken op je pc?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mainboard : Asus P5B-E

Chipset : Intel P965

Processor : Intel Core 2 Duo E6400 @ 2133 MHz

Physical Memory : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )

Video Card : Nvidia Corp GeForce 8600 GTS

Hard Disk : ST3500630AS (500 GB)

CD-Rom Drive : ATAPI CD-R/RW 4X4X32 SCSI CdRom Device

DVD-Rom Drive : Optiarc DVD RW AD-7170S

Monitor Type : Samsung SyncMaster - 20 inches

Network Card : Attansic (Now owned by Atheros) L1 Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Ethernet Controller

Operating System : Microsoft Windows XP Professional 5.01.2600 Service Pack 2

DirectX : Version 9.0c (maart 2007)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dat is moelijk uit te leggen zo.

je moet ook alles volgen om te weten wat beter zou zijn.

waar je op moet letten bij een processor dat is het FSB (front side bus) en dat deze aansluit op het moederbord dat je aankoopt.

het aantal GHZ is ook wel belangenrijk als je kijkt naar de processor.

enigste valkuil is dat de nieuwere processoren beter werken op een lager aantal GHZ

(vandaar dat de hierboven genoemde E8400 beter is dan bijvoorbeeld de Intel® Celeron® D 360 CPU 3.466 GHz)

moederbord is ook weer een verhaal appart, ook hier moet je goed kijken naar de vernieuwde technieken, gebruikte chipset, fsb, gebruikte geheugen, aantal sloten voor uitbreidingskaarten enzovoorts.

videokaart, idem...

maar hier is het gelukkig makkenlijker om te zien wat er beter is, aangezien er een logische volgorde in zit.

ati en nvidea zitten elkaar dicht op de hielen wat prestaties betreft, maar nvidea is toch het beste (alleen wel heel wat duurder)

beste prijs prestatie is hier ati (met bijvoorbeeld de ati 3870)

Link naar reactie
Delen op andere sites

is inderdaad een wirwar van gegevens...als ik ooit de tijd vindt zal ik cursus pc techniek in avondonderwijs volgen.

maar bvb bij een graka, je hebt 128,256,512 MB, is het hoe hoger hoe beter of meer naar fs kijken?

bij memory, de latencies, hoe moet je dat bekijken?

wat ik wel ondervind, mijn vorige was een AM2 en nu intell, vond vorige stabieler dan deze, kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de stabiliteit kan inderdaad afhenkenlijk zijn van de samenstelling.

nu, de intel kant is weer goed en stabiel, en zeker het proberen waard.

het is een kunst om de perfecte combinatie te vinden zodat alles goed en stabiel draait. en dat gaat nog wel eens mis.

naar het aantal mb's moet je niet echt kijken, tja, hoe zoek je een videokaart uit...

dat is eigenlijk best een lastige vraag moet ik eerlijk zeggen...

en wat bedoel je met fs? (frames per seconde misschien?)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.