Ga naar inhoud

welke is snelste??


Aanbevolen berichten

cho...zo had ik het nog niet bekeken, en dat is toch een belangrijk gegeven, het stroomverbruik....en welk mobo kan ik best nemen rekening houdend met voorgaande?

dus geen sli/crossfire, maar wel een degelijke mobo waar ook valt mee te experimenteren op gebied van overklocken en dat jaren mee kan draaien?

en nu nog een goede graka, ondanks ik dacht aan de 8800GT die nu nog rond de 150€ draait, maar enkel moet voldoen aan het surfgedrag, wat gamen af en toe, maar toch degelijk materiaal, heb er nu voorlopig een 7300GS insteken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Goh, hangt natuurlijk van de games af, willen ze de nieuwere games deftig kunnen spelen moet je tegenwoordig al in de 8800 serie of hoger gaan kijken, niet dat dit erg is, zijn hele goeie gfx kaarten.

Ikzelf heb een p35-DS4 moederbord van Gigabyte, kost ongeveer 145 euro (1 maand geleden, zou nog eens moeten kijken), maar heb ik op eBay voor 98 Euro op de kop getikt, gloednieuw!!! Ben daar echt super tevreden van, nog niets van problemen mee gehad!

Ondersteund geen Crossfire/sli.is ook nog steeds niet nodig voor de nieuwste games, heb hier Crysis draaien op Highest details en loopt super qua beeld.

Zit ook bij mij 4gb Ram in.

Als je echt een goed en niet te duur moederbord wilt, zoek dan toch even bij Gigabyte, is heel goeie prijs-kwaliteit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Gigabyte heeft inderdaad zeer goede moederborden, maar ik zou eerder een DS3 kopen ipv een DS4 (scheelt stukje in prijs) of een MSI P35 platinum (+_100€). maar op zich maakt het niet zoveel uit, neem wat je gemakkelijk kan vinden bij jou in de winkel, het zijn beiden zeer goede borden.

Qua videokaart zit je met een 8800GT inderdaad goed, die zal wel bijna alle games degelijk kunnen draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

De nieuwste-beste chipset van intel is de x48, maar daar moet je vrij veel voor neertellen (reken op een 200€ voor je moederbord, en daar komt dan nog eens vaak DDR3 geheugen op).

Maar als je tussen de 975 of de P35 moet kiezen is het vrij duidelijk, de P35. De 975 is de vorige high-end chipset die intel gehad heeft, de P35 is de mainstream huidige chipset en is beter in ondersteuning van cpu's naar de toekomst (een 975 chipset die nog e8xx0 cpu's ondersteunt zal je zowat niet vinden, bij de P35 is dat standaard)

De MSI P35 Platinum heeft trouwens firewire (eentje achterop & 1 header voor je frontpaneel ofzo), aangestuurd door de via VT6308 chip, dus die die door bijna alle mobo-producenten gebruikt wordt.

Alles wat erop zit vind je hier; MSI -- MICRO-STAR INT'L CO., LTD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Die striker extreme zou ik laten. Als je geen SLI neemt heeft het gewoon hoegenaamd geen nut om voor een nVidia chipset te gaan als je voor een Intel chipset kan kiezen (nVidia heeft in het verleden bewezen dat ze wel eens foutjes maken in hun chipsets én in de daarbij horende drivers, intel heb ik daar nog nooit op weten betrappen).

Als je toch naar de Striker extreme wil gaan qua prijsklasse (richting de 180€ op), ga dan eerder voor een gigabyte GA-X48-DS4 of een MSI x48 platinum (maar dat laatste moet je wel 2x2 gig ram in steken direct, aangezine je maar 2ddr2 sloten hebt).

Met die striker van moederbord zit je gewoon vast. Upgraden van cpu kan niet meer, en de chipset zelf is ook al de jongste niet meer. Met die 2 andere borden zit je niet vast, de x48 is gewoon de nieuwste (en high-end) intel chipset en ondersteund ook de cpus op 1600mhz bus, en die MSI ondersteund zelfs DDR3 geheugen...

Als je echter niet gaat overklokken is dat allemaal een beetje overdreven; neem gewoon een standaard P35 moederbord (en dan nog, die dingen klokken gelijk een gek) met firewire enzo en je zal geen verschil voelen met een striker. Een striker steek je als je echt extreem gamed en persé SLI wil, dan kan je er gewoon niet onderuit.

De Asus P5Q serie haal je er vermoed ik bij vanwegen de EPU functie die erop zit om stroom te besparen? Dan zou ik je aanraden dit artikel te lezen; GIGABYTE DES and ASUS EPU Tested :: TweakTown

Als je het niet wil lezen; een quote uit hun besluit;

This is by no means saying that EPU is a losing technology, far from it, any power saving technology that proves to save even 5% of energy really has a good name. It’s just that ASUS has a bit more to do if it wants to be a real contender compared to the DES system that not only managed to keep the system stable under test conditions, but passed all the hard voltage strains that Prime95 puts on a CPU. Where ASUS caused a few crashes, GIGABYTE kept up with the pace.

Met andere woorden; dat EPU systeem is gewoon onbruikbaar. Wat heb je aan 5% minder stroomverbruik als het systeem af en toe crashed? Niets lijkt me...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Gigabyte P35C-DS3R voor ongeveer 90 euro gekocht.

Zeer geod moederbord zeer stabiel en goedkoop.

En die P35 chipset is echt heel goed, misschien is het voor u ook wel interessant om naar een Abit te kijken.

Overclocken gaat als een gek met dit moederbord daar moet je je geen zorgen over maken.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk ook met een P35, wel de DS3. Die overigens, zoals Masters al aanhaalde, qua kwaliteit/prijs verhouding toch een stuk beter ligt. Overigens is de web-ondersteuning van Gigabyte niet denderend, maar het moederbord is extreem soepel.

Heb voorheen een Asus P5B Deluxe gehad, en deze zijn ook erg goed overklokbaar. Blijf wel trouw aan de Intel chipsets, beste ondersteuning!:shakehands:

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.