Ga naar inhoud

welke is snelste??


Aanbevolen berichten

ja frames per second.....bvb de MSI N9600GT-T2D1G-OC,GDDR3, PCI Express x16...

wil terug de overstap overwegen, had deze config in gedachte:

Foxconn C51XEM2AA-8EKRS2H [C51XEM2AA-8EKRS2H] + AMD Phenom X4 Quad 9550 2.2 GHz SKT AM2 4X1MB, 95W (boxed) + MSI N9600GT-T2D1G-OC,GDDR3, PCI Express x16 , wat zegt dat als samenstelling?

doel is oa surfen, webdesign met Flash, games voor de kids.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

wat voor een games gaan er op gedraaid worden?

de 8800GT is overigens nog steeds beter dan de 9600GT :)

anders als alternatief eens zien voor een ati 3870 ook een goede kaart!

ik zou overigens voor een ander moederbord gaan (dit moederbord ondersteunt blijkbaar geneens een phenom)

ook de chipset is redenlijk verouderd (nvidia Nforce 590SLI)

wat is het budget voor een meoderbord? anders kan ik eens zien voor een mooi bijpassend bordje, of iets samen stellen wat aan de eisen voldoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

wat ik wel ondervind, mijn vorige was een AM2 en nu intell, vond vorige stabieler dan deze, kan dat?

dat kàn eventueel, maar het zou me verwonderen als je ook een intel chipset gebruikt hebt op je moederbord. Ik heb zelf al redelijk wat ervaring met pc's assembleren, en ik moet toegeven dat ik nu standaard naar een Intelcpu met intelchipset grijp. Ik heb nog geen enkele gehad waar ik last had met instabiliteit of met drivers die ineens vreemd beginnen doen, iets wat ik helaas niet kan zeggen van de ati(amd) of nvidia chipsets...

Verder zou ik je toch een phenom afraden, aangezien die prestatie per euro niet zo goed zijn.

ik raad je voor je je keuze maakt aan om dit artikel eens te lezen; AnandTech: AMD's Phenom Unveiled: A Somber Farewell to K8

De phenom quadcore is helaas inferieur aan de intel oude intel quad's laat staan aan de huidige penryn's... Qua moederbord gewoon een degelijke MSI/Gigabyte steken, en je zal geen last hebben van instabiliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

al die benamingen he, hoe kan een mens dat ooit allemaal weten?

heeft er iemand een link van een site waar geregeld nieuws wordt besproken binnen de pc wereld?

welke componenten zouden jullie gebruiken en welke combinatie uit onderstaande:

-Abit IN9 32X-MAX, Retail + Intel Core 2 Duo,Boxed, E6850, Socket 775, 3Ghz + Club3D Radeon HD3870 Overclocked ,GDDR4, PCI + GeiL 4 GB DDR2-800 Kit

-Asus Striker Extreme,Retail + Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed, 3Ghz + EVGA GeForce 8800GT Superclocked,512MB

-Asus Striker Extreme, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 + AMD Athlon 64 X2,OEM, 6000+, Socket AM2,3Ghz

-GigaByte MA790FX-DQ6 (Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX) + MSI NX8800GT-T2D512E-OC,512MB, GDDR3, PCI + AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2GHZ SKT AM2 2X1MB FSB1000 125W (boxed)

enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tweakers.net

pcmweb.nl

hardware.info

zomaar een greepje uit het asortiment :)

dit vind ik zelf een erg mooie combo!

-Asus Striker Extreme,Retail + Intel Core 2 Duo,E8400, Socket 775, Boxed, 3Ghz + EVGA GeForce 8800GT Superclocked,512MB

4GB ram is overigens wel mooi, maar windows 32 bits ziet daar maar 3(en een beetje) van.

zelf zou ik wel een kit van 4GB nemen overigens (4 keer 1 gb)

als je die neemt, neem er dan een van 800MHZ en een CL timing van 4-4-4-12 (dat is goed geheugen :) )

eventueel zou je in plaats van de 8800GT een 3870 kunnen pakken.. maar dat zou u zelf moeten zien :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

evga is een goed merk hoor naar mijn weten, doet niet onder voor de andere in iedergeval!

de latencies... hoe lager hoe beter ;) (al zit er wel verschil in als je naar de snelheid (mhz) en naar de latency's kijkt! )

en ja, het is beter om je geheugen op te splitsen, dan doet het efficienter zijn werk (zeker als het moederbord dualchanel ondersteunt!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

De laatste 2 zou ik sowieso laten vallen; zit een AMD cpu in die totaal niet meekan met die eerste 2 systemen.

Ik zou echter het budget anders indelen. Waarom zo'n pokkeduur moederbord nemen? De meerwaarde die je daaraan hebt is echt klein.

Ik zou dan eerder een e8400 steken, 4 gig ram en ipv een striker extreme een MSI P35 NEO FIR. Dat scheelt je ongeveer een 100€ in je moederbord (en de P35 is tenminste een wat nog echt ontworpen is om er 45nm C2D's op te zetten, de striker extreme niet. Je zou dan eigenlijk de striker extreme 2 moeten kopen), waardoor je ipv een 8800GT al bijna een 9800GTX kan steken... met de Asus Striker extreme betaal je eigenlijk de hoofdprijs voor een reeds verouderd moederbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben er al uit of het een intel of AMD gaat worden en het zal de laatste zijn, maar er is zo'n overaanbod dat het moeilijk kiezen is.

wil een goed stabiel bordje, geen bijzonderheden, wel een goede (laatste) chip, overklockbaar, prijs om en bij de 100¤, zal een 8800 graka opkomen, moet geen SLI/CrossFire bezitten...

doelstelling voornamelijk, surfen, webdesign, movies, games voor de kids...

wie heeft er een aantal mooie sugesties en/of ervaringen met AMD mobo's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Gewoon even vermelden dat ALS je AMD kiest je dit puur voor het merk moet doen, prijs/prestatie vallen ze nog wel mee, maar als je dan het verbruik erbij haalt verliezen ze.

CPU Charts 2007 - Tom's Hardware

Daar heb ik even de 8200 en hoger van intel gezet, en de 6400 en lager van AMD.

De 8200 kost een 135€ ongeveer, en de 6400 kost een 125€. Prijsverschil is inderdaad klein, maar per bij 3u per dag gebruiken scheelt het je 16.5€ in je elektriciteitsrekening (65w voor de intel, 125w voor de AMD en nog 20% verlies op je voeding erbij, dus 75w verschil in verbruik). Zelfs met 2u per dag gebruiken ben je na 1 jaar al goedkoper uit met die intel, en je zit dan nog eens met een sterkere cpu ook.

Als je toch AMD kiest omwillen van het AMD-zijn, zou ik je het de (serieus goedkope) MSI K9N Neo V2 aanraden (als je een cpu van minder van max 89w TDP koopt) of een MSI K9A Neo F.

Let in ieder geval zéér goed op welke cpu met welk moederbord je combineert, de 6400 past op een groot deel van de AM2 moederborden niet (wegens het te grote verbruik) en de 6000 is in een versie van 89 als een van 125w leverbaar, dus daar moet je echt goed weten welke je krijgt als je hem koopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.