Ga naar inhoud

Webontwikkeling (HTML + PHP + MySQL + PhotoShop + ...)


Aanbevolen berichten

Ik zou tijdens de zomervakantie graag een website ontwikkelen voor mijn voetbalploeg. Helaas is mijn kennis ivm webontwikkeling nog niet echt héél groot. Daarom had ik graag gehad dat jullie mij tips gaven ivm boeken/sites die nuttig zijn om een site te leren ontwikkelen die voldoet aan volgende functionaliteiten:

1. Een mooie lay-out (uiteraard)

2. Men moet met meerdere mensen te gelijk de site kunnen beheren via een online admin panel. Deze verschillende mensen hebben elk hun inloggegevens en hebben elk enkele bevoegdheden. Bv. de ene kan verslagen posten, de andere uitslagen toevoegen, de andere nieuwsberichten toevoegen/aanpassen/verwijderen,…

3. Alle gegevens worden opgeslagen in (of gehaald uit) een database

4. Het klassement wordt automatisch berekend via de uitslagen die ingevoerd worden (zie database)

5. In het verslag worden o.a. volgende gegevens opgenomen: ploegopstelling, goals, gele kaarten, rode kaarten, vervangingen,… Op basis van deze gegevens moet er ook een script zijn dat in staat is om automatisch statistieken te berekenen per speler (aantal gemaakte goals, aantal minuten meegespeeld, aantal keer in de basis, aantal keer ingevallen, aantal gele/rode kaarten,…)

6. De site moet makkelijk uitbreidbaar zijn (bv. een extra ploeg toevoegen)

7. De site moet goed beveiligd zijn + makkelijk back-ups nemen (aangezien de belangrijkste gegevens zich in database bevinden)

8. Voor het nieuws moeten de belangrijste nieuwsberichten bij de hoogtepunten staan. De minder belangrijke gewoon titelvermelding op de site. De oudere berichten in een archief. Diegene die een nieuwsbericht toevoegd (via online adminpanel) kan zelf kiezen of het bericht een hoogtepunt of een gewoon bericht is. Bij elk nieuwsbericht kan via het online adminpanel ook makkelijk een afbeelding toegevoegd worden.

Ik veronderstel dat ik hiervoor zeker kennis moet hebben van:

- HTML

- PHP

- PhotoShop (voor afbeeldingen, lay-out,…)

- MySQL

En misschien nog iets anders? Of niet?

HTML ken ik al basis.

Van de rest (PHP, PhotoShop, MySQL) ken ik nog niets.

Mijn vraag nu voor jullie:

Is het mogelijk om op zelfstandige manier te leren hoe ik zo’n site moet ontwikkelen? En indien ja, welke sites/boeken raden jullie mij aan?

Voor boeken: graag een duidelijke vermelding van titel en auteur + eventueel andere gegevens.

Liefst Nederlandstalig, maar Engels mag natuurlijk ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

qua opsomming die jij maakt moet dat inerdaad lukken, daarmee zou je genoeg moeten hebben.

Photoshop staat een beetje los van de rest, maar ik zou je aanraden om eerst te beginnen met de MySQL en wat database logica leren, aangezien je anders gaat uitkomen met tabellen waarvan onderhoud / aanpassingen later vrij moeilijk gaan gaan.

De basis van SQL kan je hier vrij gemakkelijk leren; SQL Tutorial

PHP ken ik zelf niets van, maar ik dacht dat leroy & yannick daar wel vrij goed in waren, dus waarschijnlijk dat zij je kunnen aanraden waar je daarvan cursussen kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oef.... alles bij elkaar...

HTML, PHP, MySQL daar heb ik 4 jaar over gedaan voordat ik wist hoe je een klein beetje moest doen...

en ik kan u verzekeren MySQL in PHP verwerken als je hier nog nooit mee gewerkt hebt, is vrij lastig...

de enigste handleidingen die ik zou kunnen geven zijn:

Handleiding HTML - De Nederlandse informatiebron op het gebied van HTML en CSS (voor HTML) (nederlands)

PHP: Hypertext Preprocessor (voor PHP en MySQL) (meeste engels)

op PHP: Hypertext Preprocessor is het ook mogelijk om de site in het nederlands te bekijken... hiervoor moet je in de adresbalk de letters 'en' vervangen door 'nl'

maar voordat je eenmaal GOED weet hoe variabelen e.d. bij PHP werken... ben je toch wel al weer een paar weken verder...

en dan heb je het moeilijkste nog niet gehad (het importeren van MySQL)

U zou natuurlijk wel het boek:

PHP voor dummies kunnen kopen of downloaden als PDF bestand

en ook MySQL voor dummies kunnen kopen of downloaden.

hierin wordt meestal wel duidelijk uitgelegd hoe wat werkt... alleen deze boeken zijn ook lijkt mij 200 pagina's dik (per boek)

en misschien is het wel beter om de boeken in het engels te lezen (of de websites) omdat programmeren in wat voor taal dan ook, ALTIJD engels is.

maar zodra u verder bent met het leren van PHP en MySQL kunt u hier natuurlijk nog vragen plaatsen over problemen waar u niet uit komt, of dingen die u niet snapt...

dan kunnen anderen of ik U helpen.

-- verplaatst naar webmasterzone --

MVGr,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik van jou was zou ik een CMS gebruiken

aangezien dat je de talen php mysql niet machitg bent

je kan voor joomla een layout downloaden of laten maken/kopen

dit is in jouw geval de beste opslossing denk ik want als je alles nog moet gaan leren ben je wel een tijdje bezig

mvg. zero

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.