Ga naar inhoud

Windows XP cd start niet op bij installeren


The Dub Oracle

Aanbevolen berichten

Hallo.

Vandaag wou ik xp opnieuw installeren maar de xp boot cd start niet op waarna hij de melding moet geven of je van cd wil opstarten om xp te installeren.

De hd schijf heb ik geformatteerd op een andere pc en deze geplaatst in deze pc.

Maar als ik xp wil installeren leest de cd-rom de schijf wel maar na een minuut krijg ik de melding dat ntldr niet gevonden wordt.

Dit natuurlijk omdat het lezen van de cd mislukt is en hij dan normaal windows wil starten op de hd, maar de hd schijf is dus leeg, vandaar.

In bios heb ik de boot orde al gechecked en er lijkt niks aan te doen, hij blijft deze melding geven.

Heb ook al de kabeltjes verwisseld ed maar niks help.

Ik had met deze pc al eerder problemen ivm de rom players, maar nu lijkt hij niks meer te willen.

Is misschien toch het motherboard beschadigt vraag ik mij af.

- - - Updated - - -

Hij geeft ook de melding dat ik een goed boot device moet kiezen of een booteble cd moet plaatsen, maar de rom drive en instalatie cd zijn in orde, dat weet ik zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heeft niemand een idee om deze melding te omzeilen.

De pc werkte goed voordat ik xp wilde herinstalleren, dus de hardware moet toch in orde zijn.

Ik dacht van deze problemen af te zijn omdat de vorige keer het mij toch gelukt was om xp te installeren, ik dacht dat het een programma fout was namelijk.

Ik had toen het probleem dat hij de rom speler niet goed herkende, de lade ging kortstondig open en dicht bij het aanzetten, en hij herkende de cd in de lade niet.

Ik heb toen 2 rom spelers aangesloten en netzo lang de aansluitkabeltjes gewisseld bij het opstarten totdat hij ineens wel 1 van de 2 rom spelers goed herkende, daarna kon ik xp installeren en was het probleem weg.

Ook het kort openen en sluiten van de cd lades deed hij niet meer, en beide rom spelers lazen cd weer.

Alles opgelost dus.

Nu leest hij de cd wel maar de data schijnt niet opgeslagen te worden waarna hij vervolgens in de boot orde "na 1 minuut" op wil starten van de hd, wat dus niet lukt omdat ik hem geformatteerd heb.

Ik heb ook al de andere rom speler aangesloten maar deze opent en sluit weer de lade zoals daarvoor.

De storing schijnt zich verder erin te vreten omdat nu de data niet geladen word, de vorige keer kwam deze wel aan.

Ik heb de accu ook van het morherboard verwijderd, misschien zat het in bios, maar dat helpt ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo The Dub Oracle

Heb je de kabels als is nagekeken, klinkt stom maar met die van mij was dat het geval.

Ook al zie je niet eens fout toch nakijken, probeer eens andere stroomkabel als je nog 1 over hebt of pak deze even van een ander apparaat, hetzelfde doen voor de pata of sata kabel mits ik niet weet wat je hebt.

Moederbord aansluitingen nakijken op eventueel een verbogen/afgebroken pin waarop de kabels aansluiten.

Als het niet betert kun je misschien nog booten van een usb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de kabels al gewisseld van de HD naar CD, er zitten nu drie kabels in de sata aansluitingen maar verwisselen heeft geen zin lijkt het. De voeding lijkt ook ok want de cd speler doet het gewoon wel. alleen de data schijnt niet aan te komen.

Booten van USB heb ik ook al aan gedacht maar het lijkt mij zo een werk om een booteble usb stick te maken.

Misschien dat iemand een linkje weet naar een site waar het duidelijk uitgelegd wordt.

Ik ben wel benieuwt als dat ook wil.

Ik heb ergens het vermoeden dat de sata poorten beschadigt zijn, ik heb eens sluiting gemaakt met een voeding misschien dat dat de oorzaak was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ondertussen wel wat ervaring in maar aan de boot orde ligt het niet, het is echt een communicatie probleem van het een of ander, storing dus.

Soms wil het wel, en soms niet.

In de tussentijd is het mij gelukt om snel een boot usb stick te maken met het flashboot programma, fluitje van een cent met dat progje.

Nu dient het volgende probleem zich aan, hij herkend de partitie niet, de HD.

Hij wordt wel herkend maar de data transfer lukt niet.

Lijkt hetzelfde probleem maar nu met de HD.

Ik vind het zo dom omdat de pc eerst gerepareerd leek, maar nu hij leeg is van xp begint het gedonder weer.

Ik heb de boot orde ook nog even goed moeten instellen om de usb boot te laten werken, dat ging ook zo maar niet goed.

Morgen maar weer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt misschien nog een andere harde schijf liggen waar je deze test mee kan uitvoeren?

Misschien dat je hd slechte sectoren heeft, klinkt precies dat je computer meer als 1 probleem heeft dus .

die sluiting die je hebt gemaakt met je voeding, wat bedoel je precies, zijn toen de problemen begonnen?

Waarom wilde je xp herinstalleren als ik vragen mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een tweede HD erbij liggen, ik ga straks er een tweede aanhangen in de hoop dat hij 1 van de 2 wel goed herkend.

Ik denk dat de HD schijven ook wel in orde zijn en het gewoon hetzelfde probleem is.

De vorige keer heb ik de computer voor de gek gehouden met 2 rom spelers, misschien dat het nu lukt met 2 HD schijven.

Een tijd geleden had ik geprobeerd om de voeding buiten de kast te plaatsen ivm geluid overlast van die ventilator, gewoon om hem stiller te krijgen.

Dat is mislukt omdat die ventilator in de voeding ook voor ventilatie zorgt in de kast, op die manier koelt hij ook de ventilator op de CPU.

Ik kreeg hierdoor een oververhitte CPU, daarom moest ik de voeding weer in de kast plaatsen, DOM.

De ventilator had ik van de voeding afgehaald en had koelelementen geplaatst op onderdelen die hij moest koelen.

Ik heb ergens een foutje gemaakt met de aarde aansluiting waardoor de aardlek er uit vloog, ik denk dat er spanning op de kast van de PC is geweest waarna ik deze problemen kreeg.

Daarna begon de cd speler het raar te doen, even kort open en dicht bij het opstarten en hij las geen cd's meer.

Hierom heb opnieuw xp geinstalleerd met al dit gedoe om het weer goed te krijgen en dat is dus ook gelukt, het was ok.

Maar nu zit ik weer met prloblemen dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, hopelijk lukt het met die 2de hd, denk aan je bootmenu en vergeet niet de hd als master te maken/houden (kan misschien invloed hebben maar denk dat niet, maar is gewoon het beste)

Dat voorval van je voeding kan zeker wel een invloed hebben, maar probeer 1st de hd.

Hij moet de data weg kunnen schrijven en dat doet hij precies niet goed als ik alles nog is gelezen hebt wat je hebt geschreven.

Als hij dit niet doet maakt niet uit waarvan je dan wil booten, dat zal niet baten volgens mij.

Die spanning die op de kast is gekomen kan meegevallen zijn en als hij op iets geleidend stond/lag.

Maar koelelementen op onderdelen plaatsen, zijn dit speciale koelelementen ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voordat ik het vergeet te zeggen, maar je hebt misschien ook wel een probleem met je sata poorten zoals je vermeld hebt.

Maar het makkelijkste om dit uit te testen is een hd waar windows opstaat, van hieruit te booten en zo elke sata poort afgaan.

Heb je zo nog 1 liggen, maakt niet uit welke windows erop staat.Vergeet de master en bootmenu niet

Met een cd/dvd rom speler is misschien ook een optie, zie dat deze zeker werkt en probeer met je windows xp cd (deze werkt ook zeker) te booten van de speler, maakt door ook maar een master van. (master= dat plastieke conector vanachter opsteken zoals beschreven/geplakt staat op de hd zelf)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.