Ga naar inhoud

Windows XP cd start niet op bij installeren


The Dub Oracle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik weet het niet maar dacht het wel.

Ik had bios al gereset dus het moet wel goed zijn dan, dacht ik.

Over een paar dagen ga ik met die pc verder, heb eerst even wat anders te klussen.

Maar dit blijft een raar probleem moet ik zeggen, het wordt nog raarder als je zegt dat die leesfouten van de hd gewoon zijn en jij dat ook hebt, de sata aansluitingen werken dus wel, maar alleen de cd gaat het niet doen.

Ik zou geruster zijn als dit wel een indicatie was van een haperende sata poort, dan had ik zekerheid, nu dus niet.

Ik ben er trouwens al heel lang mee bezig geweest, op internet is er niks over te vinden, echt helemaal niks, alleen de standaard dingen, zoals drivers upgraden, deinstalleren en zichzelfs weer laten instaleren, die filters, virus, firmware, kabels.

Het meest apparte is wel het kortstondig dichtklikken van de cd lade, dat heeft 1 van de 2 cd drives.

Hij moet van het motherboard een commando krijgen van het openen en sluiten van de lade.

Heel kort dus , de lade gaat niet helemaal open, hij komt hooguit 5mm er uit, even tik tak dus.

De andere cd drive doet dit niet, maar die zal vast ook dit commando krijgen.

Beide cd spelers werken wel op een andere pc, tenminste dat was de vorige keer zo.

Ik vind het juist zo raar omdat technisch gezien er niet zoveel verschil zit tussen een hd en een cd drive, een cd drive zou het dan ook moeten doen.

Ik vind het ook een beetje het kip en het ei verhaal, omdat alles begint in de pc bij de cd drive, daar installeer je officieel windows mee.

Het doet mij ook denken aan dat gedoe van autostart virussen, of rootkits, die beginnen ook allemaal al bij het aanzetten van de pc.

Net alsof het niet je eigen (aan en uit) knopdruk meer is die je pc goed laat werken maar die van een hacker of inbreker.

Ik heb het weer mooi omzeilt dus door van usb te booten.

aangepast door The Dub Oracle
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.