Ga naar inhoud

kan niet meer op pc


Aanbevolen berichten

Ik had linuxmint op mijn pc geinstalleerd (acer aspire3300) en wou dit er weer af doen.Maar nu moet er iets fout gelopen zijn en kan ik niet meer op mijn pc.Ik krijg steeds te zien dat ik er een technicus er moet bij halen.

Kan ik dit zelf verhelpen dat ik er weer op kan.Heb zelfs geprobeerd met de installatie dvd maar hetn lukt niet meer.Weet iemand wat ik moet doen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als ik je goed begrijp had je een dualboot Linux Mint met Windows en heb je Linux Mint verwijderd.

Klopt bovenstaande veronderstelling?

Bij een dualboot zorgt Linux voor het opstartproces. Daarvoor wordt een zgn. bootloader gebruikt.

Met het verwijderen van Linux heb je ook die bootloader verwijderd waardoor de PC niet meer kan opstarten. Dan moet je de 'bootloader' van Windows (die staat in je MBR) herstellen.

Kun je iets meer informatie geven waar het probleem zich voordoet?

Tot hoever start de PC nog op? Krijg je een foutmelding? Zou je aub de exacte foutmelding willen posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chato alvast bedankt voor het antwoord.

Allereerst wil ik zeggen dat ik linux naast windows 7 wou plaatsen.Wat er gebeeurd is,is dat linux er alleen op stond.En dit wou ik dan terug weg doen.Dan is het fout gelopen.Ik zal hieronder schrijven wat ik te zien krijg als ik mijn computer terug opstart.

Kan windows niet starten.Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware-of softwarewijziging.Dit kunt u doen om het probleem op te lossen.

1.Plaats de windows-installatieschijf en start de computer opnieuw op.

2.Selecteer de taalinstellingen en klik op volgende.

3.Klik op uw computer herstellen.

Als u de schijf niet hebt dient u voor assistentie contact op te nemen met desysteembeheerder of febrikant van uw computer.

Status: 0xc000000f

Informatie:De opstartselectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is;

Dit is dan wat ik te zien krijg.

Als ik er terug al op kon was ik al blij als was het nog maar op linux.

Als ik windows wil installeren zegt hij ook onvodoende schijruimteZal zijn omdat linux er nog op staat zeker.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(...) linux naast windows 7 wou plaatsen.Wat er gebeurd is,is dat linux er alleen op stond.

Dan is er tijdens de installatie van Mint al iets fout gegaan. Of je hebt een verkeerde optie gekozen tijdens de installatie.

Lijkt me dat je tijdens de installatie niet duidelijk hebt aangegeven dat het om een dualboot Windows/Linux gaat.

Maar daar heb je nu niets aan. Eerst maar eens jouw machientje aan de praat krijgen.

Status: 0xc000000f

Via google kwam ik hier terecht.

Start dus eens op met de Windows-Install-schijf en probeer daarmee je OS te repareren.

Mocht je met een Windows-repair niet verder komen, dan ben ik wel benieuwd wat er precies op je harde schijf staat. Een deel Windows en een beschadigde Linux misschien?

Opstarten met een LinuxLiveCD en dan gaprted opstarten geeft meer info.

Maar probeer het eerst eens op te lossen met een Windows-repair.

Laat je even weten of je hier verder mee komt?

aangepast door Chato
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet bekend met de systeemherstelschijf van Windows.

Maar met Linux kan ik je wel verder helpen:

Start de computer op met een LinuxLiveCD en kies (voor mijn gemak) een Debian-gebaseerd systeem. Bijvoorbeeld Ubuntu of Mint.

Open met rootrechten gparted en kijk hoe je schijf/schijven ingedeeld zijn. Meldt het als je daar iets vreemds/verdachts ziet.

En wat is de output van

fdisk -l

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je opstart met een LinuxLiveCD en je krijgt een Windows-melding te zien, dan is die CD niet opgestart.

Staat de CD wel als eerste optartmedium in je BIOS?

(...) hier kom ik tot het instellen van de taal en toetsenbord instellen,dan geraak ik niet verder.

Waarom lukt het niet met een repair van Windows?

Je meldt alleen dat je niet verder geraakt. Dat is te weinig informatie om je verder te helpen.

Waarom geraak je niet verder? Foutmelding? Of heb je graag een stap-voor-stap uitleg omdat je iets niets begrijpt?

Met " ik geraak niet verder" wordt het gissen waar het probleem zit.

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.