Ga naar inhoud

kan niet meer op pc


Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kijk,als ik de pc opstart krijg ik dit te zien zie foto

Als ik de pc opstart en op f12 duw met installatieschijf van windows 7 of linuxlivecd dan krijg ik hetzelde als hier boven.

Als ik de pc opstart met systeemherstelschijf dan geraak in tot het volgende zie foto's

Na foto 1 kan ik kiezen voor welk herstel maar met geen enkel kan ik verder behalve bij herstel opdracht promp dan krijg ik foto twee,maar weet niet wat ermee te doen.

Bij foto 1 zie ik staan partitie 0 MB maar volgens mij staat er alleen linux op.

Als je niet verder kan met deze gegevens ben je ook dan alvast bedankt voor de inlichtingen die je gegeven hebt.

aangepast door Mako
Foto's verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om beter in te schatten of we dit probleem met een LinuxCD of een WindowsCD gaan oplossen moeten we eerst wat onduidelijkheden uit de weg ruimen.

Dit is mij niet geheel duidelijk:

Allereerst wil ik zeggen dat ik linux naast windows 7 wou plaatsen
. Linux naast Windows 7 installeren? Dus er stond Windows op.
Wat er gebeeurd is,is dat linux er alleen op stond.En dit wou ik dan terug weg doen.

Dus er stond geen Windows op?

Dat is zeer tegenstrijdig.

1/ Stond op de computer alleen Linux en wilde je Windows daarnaast zetten? Dus met het installatieschijfje van Windows heb je opgestart en (Windows) geinstalleerd.

2/ Of is het juist andersom: Op de computer stond Windows, je hebt Linux ernaast geinstalleerd en daarna heb je Linux verwijderd?

Het feit dat je een Windows foutmelding krijgt wijst erop dat er dus (een beschadigde) Windows op die schijf staat. Misschien dat iemand met wat Windows-kennis je verder kan helpen met die repair. Ik zal hier achter de schermen eens wat rondvragen.

Als je opstart met een LinuxLiveCD kun je beter zien wat er precies op je schijf staat.

Zorg dat in je BIOS de CD/DVD als eerste opstartmedium staat en start Linux op vanaf de CD. Als je die Windows-foutmelding krijgt dan is de CD niet opgestart.

Als Linux vanaf schijfje is opgestart kijk dan eens met gparted en fdisk wat er precies op die schijf staat.

En met de LiveCD kun je ook meteen eventuele persoonlijke bestanden veilig stellen op een externe schijf of USB stick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een vraag gestuurd naar mijn schoonbroer over dit geval maar in feite vraag ik het hem niet graag omdat die op de moment zwaar ziek is.Zal zien wat hij zegt.

Maar kijk:1)Windows 7 stond op de computer.

2)Ik zet linuxmint erop en windows is weg.

3)Heb linux een paar keren gebruikt.

4)Wilde proberen van linux eraf te smijten en windows er terug op te zetten met gevolg ineens niets meer.

Ik begin al te denken dat de harde schijf kapot is.

Ik wacht nu op antwoord van mijn schoonbroer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linux hoef je er niet 'af te smijten' . Als je Windows wilt en geen gebruik meer wit maken van Linux, dan installeer je Windows opnieuw. .

Schijf formateren naar NTFS en dan installeren maar.

En je schijf is niet kapot, maar Windows kan m niet uitlezen omdat je of de bootloader hebt verwijderd, of er nog een Linuxbestandssysteem opstaat.

Beide problemen zijn op te lossen met een LiveCD of met de repair-optie op de WindowsCD. Ik heb je mijn hulp daarbij aangeboden, maar het lijkt alsof je maar steeds het advies ontwijkt: opstarten met een LiveLinuxCD of WindowsCD/DVD.

Nu maar hopen dat je schoonbroer je verder wil helpen. Laat je wel even weten wat het vervolg is?

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je Windows wil installeren, en je geeft aan dat de schijf geformateerd moet worden, zal Windows altijd naar NTFS formateren.

Linux gebruikt een ander bestandssysteem: ext3 of ext4. Als je schijf is geformateerd naar een Linuxbestandssysteem kan Windows dat niet uitlezen en geeft dan aan dat de ruimte 0 MB is. Andersom kan wel: Linux kan wel een Windows NTFS-schijf uitlezen.

Maar nu dwaal ik af.

Fformateren naar NTFS kan best met de WindowsInstallatie CD/DVD als je toch besluit het opnieuw te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op foto 2 partitie grote 0MB

Nu naar het schijnt staat er volledig geen bestanden meer op mijn schijf.

Maar er is iemand voor mij een installatieschijf aan het maken want die heb ik niet wel een backup.

Zo slim was ik nu weer niet dat daar verschil in zit,sorry daar voor.

Ik laat weten el iets weten als het straks in orde is.

ik wil wel zeggen dat u gelijk had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.