Ga naar inhoud

Adresboekprobleempje


devlin7000

Aanbevolen berichten

Goedenavond beste forumleden,

Ik gebruik MS Office Professional 2007Als e-mailprogramma maak ik dan ook gebruik van MS Outlook en dit bevalt mij prima. Ik heb echter het volgende probleem. Als ik mijn Adresboel met contactpersonen raadpleeg zie ik éénzelfde persoon vaak meerdere keren in de lijst terug. In plaats van dat alle gegevens van één welbepaalde persoon bij elkaar staan bv: Evi Jacobs staat de naam Evi Jacobs dikwijls drie maal achter elkaar in de lijst.

Als je dan eens gaat kijken wat de verschillen zijn en achtereenvolgens de drie items aanklik krijg je in het ene een naam en faxnummer te zien, in een ander item adres en talefoonnummers, en in nog een ander item bijvoorbeeld nog wat anders. Dit komt de overzichtelijhkheid niet ten goede en maakt mijn contactenlijst reuzenlang.

Ik wil gewoon graag één lijst waar alles en iedereen alfabetisch worden gerangschikt. Hoe kan ik hier orde op zaken krijgen zonder nog eens een extra programma te moeten installeren? Verder had ik ook nog graag geweten hoe ik deze contactlijst dien te backuppen en om deze in te voegen in Outlook 2007 op mijn nieuwe PC.

Alvast dank voor de goede raad. :-)

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ devlin7000,

In plaats van dat alle gegevens van één welbepaalde persoon bij elkaar staan bv: Evi Jacobs staat de naam Evi Jacobs dikwijls drie maal achter elkaar in de lijst.

Dat één persoon driemaal voorkomt dat hebt je zelf aan gemaakt.

Wat je kan doen is de gegevens Evi-02 en Evi-03 kopiëren naar Evi-01.

Daarna Evi-02 en Evi-03 verwijderen.

Ik wil gewoon graag één lijst waar alles en iedereen alfabetisch worden gerangschikt. Hoe kan ik hier orde op zaken krijgen zonder nog eens een extra programma te moeten installeren?

Dan zou je consequent moeten zijn met het invullen van de contactpersonen.

Ik bedoel Voornaam - Achternaam of Achternaam - Voornaam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij dat er dan iets goed fout zit. Ik neem aan dat jezelf niet driemaal een contactpersoon aanmaakt. Ik zou daar geen antwoord op kunnen geven.

Meest staat onder > Instellingen > Opties e.d. wel Contactpersonen > Exporteren en importeren of een back-up maken. Dat moet je volgens mij zelf wel kunnen vinden. Ik werk zelf niet met MS Outlook.

aangepast door De Hulk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zijn er contactpersonen met wel dezelfde naam maar de ene keer sturen ze me iets via skynet de andere keer via gmail en soms weer via nog een ander adres Die staan dan allemaal onder elkaar in de lijst. Ook als ik een contactpersoon-fiche aanmaak en daar bijvoorbeeld naast adres-telefoon-GSM-mailgegevensn enz... een ouderwets faxnummer invul , dan zie ik achteraf dat Outlook daar een volledige aparte fiche heeft voor aangemaakt met enkel de naam voornaam en faxnummer. Ik heb dat dan toch zelf in één contactpersoon-fiche ingegeven. Het is niet zo dat ik dat achteraf heb aangevuld of dat ik zelf naam, voornaam en faxnummer heb ingevuld hoor. Het is dat wat ik raar vindt. Wanneer de mails afkomstig van dezelfde persoon maar van verschillend mailadres afkomstig wordt "bijgevoegd" zal ik hoogstwaarschijnlijk wel iets verkeerds hebben ingesteld maar wat met de faxnummers. Het is maar als hij dat met de faxnummers gaat doen dan doet hij dat met ander items misschien ook wel zonder dat het opvalt. Toch nog even voor alle duidelijkheid: Zowel de nieuwe Windows 8 de oude XP als Office 2007 zijn legaal en nieuwe en oude PC zijn virusvrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat alles legaal en niet besmet is zal allemaal wel kloppen. Helaas kan ik je niet verder helpen. Ik ben met alle adresboeken, contactpersonen e.d. gestopt. Er is geen standaard en alle programma's hebben hun eigen werkwijze. Op een gegeven moment ben je vijf systemen aan het bijhouden. Ik doe nu alles via Word waarin ik e-mailadressen en telefoonnummers zet. Tevens kun je daar alle belangrijke informatie kwijt. Met links zoals callto:// kun je telefoonnummers verwerken. Dus ik wil een e-mail sturen of bellen met Janssen, R (Richard) dan typ ik in de zoekmachine Janssen, R en alle gegevens van Richard staan op mijn scherm (geopende Word-document).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms zijn er contactpersonen met wel dezelfde naam maar de ene keer sturen ze me iets via skynet de andere keer via gmail en soms weer via nog een ander adres Die staan dan allemaal onder elkaar in de lijst. Ook als ik een contactpersoon-fiche aanmaak en daar bijvoorbeeld naast adres-telefoon-GSM-mailgegevensn enz... een ouderwets faxnummer invul , dan zie ik achteraf dat Outlook daar een volledige aparte fiche heeft voor aangemaakt met enkel de naam voornaam en faxnummer. Ik heb dat dan toch zelf in één contactpersoon-fiche ingegeven. Het is niet zo dat ik dat achteraf heb aangevuld of dat ik zelf naam, voornaam en faxnummer heb ingevuld hoor. Het is dat wat ik raar vindt. Wanneer de mails afkomstig van dezelfde persoon maar van verschillend mailadres afkomstig wordt "bijgevoegd" zal ik hoogstwaarschijnlijk wel iets verkeerds hebben ingesteld maar wat met de faxnummers.

In Outlook gebeurt niks vanzelf.

Als je een e-mail krijgt en je wil die toevoegen voer je een bepaalde handeling uit, daar ga je ergens de fout in.

Je kan perfect via de functie " contactpersonen" 1 of meerdere adressen (max 3) toevoegen bij een en dezelfde contactpersoon.

Nu is de vraag op welke manier voeg je bijkomende e-mailadressen toe bij een contactpersoon?

cursus Outlook 2007 - Contactpersonen (2)

cursus Outlook 2007 - Contactpersonen (4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Hulk Ik begrijp wat je bedoelt. Misschien wel een idee dat ik kan gebruiken:-). Tja met compatibiliteit is het in de computerwereld blijkbaar zeer triestig gesteld. Iedereen vindt ZIJN systeem het BESTE en vaak heb je weinig tot zelfs geen keus bij de installatie van bepaalde software en worden je allerlei zaken opgedrongen:thumpdown:. Neem nu oude software en oude games. Vaak moet je al computerprogrammeur zijn om die dingen in een nieuwe versie van Windows, terug aan de praat te krijgen terwijl je als brave burger in het verleden een aardige duit hebt mogen neertellen voor een legale versie. Niet iedereen heeft immers nood aan de allernieuwste snufjes. En de Compabiliteitsmodus of hoe heet dat ding dat werkt ook niet altijd hoor. En dan zwijgen we nog maar over de "grondige wijzigingen" die te pas en te onpas door je strot worden geduwd. Akkoord dat men Windows verbetert en aanpast maar laat een mens nu toch eens kiezen of je verder wil werken met een Windows XP-achtige omgeving met menu's of met de tegels van Windows 8. Al een geluk dat er gratis programma's :top:zijn die de oude startmenu's kunnen terugtoveren Maar het zou tog wel "normaler" zijn dat deze keuze automatisch in Windows 8 werd opgenomen. Tenslotte is de software van Microsoft nu niet bepaald goedkoop te noemen. Kwestie van service:thumpdown:. Maar ja Wie ben ik hé

Thanks Clarkie Ik neem alvast de cursus even door.:-):top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.