Ga naar inhoud

Windows 8 - wie werkt ermee? Ervaringen?


amazone

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf pc met Vista en laptop met XP.

Ik ben al redelijk ervaren met Windows systemen en pas regelmatig pc's aan voor vrienden (De schijf in partities - externe image enz).

Nu hebben vrienden een nieuwe laptop gekocht met Windows 8. Partities maken gaat prima met Windows 8 zelf. Windows 8 liet mij ook Images maken - maar geen mogelijkheid die te testen zoals bij Arconis.

Ik heb mij echter enorm geërgerd aan:

- Je wordt gedwongen een Microsoft account aan te maken. Die account aanmaken heeft mij trouwens 2 dagen gekost omdat de aangemaakte account geblokkeerd werd en niet vrij te krijgen was. Dat zou kunnen via SMS code maar die kreeg ik niet. Op Microsoft account forum bleek ik helemaal niet alleen te zijn met dat probleem. De SMS code kreeg ik tenslotte na 2 dagen.

- Maak je die Microsoft account niet dan zijn een hoop Apps totaal niet bruikbaar. De vrienden hadden bvb al een Skype account maar ik kreeg geen toegang zonder de Microsoft account gegevens.

- De laptop wordt geleverd met Norton erop. Daar moet je dan na korte tijd voor betalen. Ik heb enorm slechte ervaringen gehad met Norton en werk al 10 jaar met gratis alternatieven. Ik heb Norton er af gehaald. Dat moet je met een speciaal programma doen. Maar wat weet een leek daarvan? Dus in feite wordt ook Norton je in het strot geduwd. En dit terwijl Windows 8 helemaal geen externe beveiliging meer zou nodig hebben (las ik toch her en der) omdat er Windows Defender ingebouwd zit.

- Na 2 dagen ontdek ik toevallig dat Windows Defender niet aanstaat!!?? Als op mijn eigen pc Mijn Comodo niet aanstaat krijg ik onmiddellijk een waarschuwing van Windows.

- - - Updated - - -

Raar - ik had een langere tekst maar die raakt niet geplaatst - alleen dit kon ik redden.

Vervolg:

Ook met startscherm heb ik problemen. Ik installeerde Google Chrome als 2e browser. De snelkoppeling komt wel op bureaublad maar niet in Startscherm. Rechtsklikken op snelkoppeling > Vastmaken aan startscherm > OK App verschijnt. Volgende opstart App weg. Herhaal alles > App weer in startscherm met naam Google Chrome(1) - naam kan ik niet wijzigen. Volgende opstart weer weg > weer zelfde > Google Chrome (2) - later weer weg - heb het opgegeven.

Probeerde App Skydrive maar kreeg een grotere file niet geplaatst. Las ergens dat je beter de volledige versie installeert > App Skydrive verwijderd (met Windows 8 onderaan) - Skydrive geïnstalleerd. Geen snelkoppeling. In C program files op exe gedrukt : krijg melding dat er nieuwere versie op pc staat???????Lukte dus helemaal niet. Via restore terug naar oude situatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk al een tijdje met W8 en kan alleen maar zeggen dat als je het gratis startmenu installeert zodat je terug kan werken zoals in W7 het helemaal niet zo slecht is.Het is even wennen aan sommige zaken maar dat gaat vlot en je bent snel vertrouwd met apps.Programma's verwijderen doe ik ongeacht welke Windows altijd met revo,alleen zo ben je zeker dat alles weg is.Skydrive heb ik nog niet uitgetest.

Wat betreft die Microsioft account, wie heeft er nu geen hotmail adres, en als het niet direct lukt of je hotmail is (tijdelijk) geblokkeerd dan maak je toch gauw een nieuw aan?!

Ingebouwde beveiliging zoals defender stelt niet veel voor, een goede firewall en anti virus blijven noodzakelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor het verwijderen van Norton kan je naar hun site gaan. Daar staat een uninstall tool die zonder problemen alles van Norton van de PC haalt. Voor het startscherm (oud type) kan je ClassicShell gebruiken. Werk zonder problemen en kan je makkelijk naar je hand zetten via "alle instellingen"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Defender in Windows 8 = Microsoft Security Essentials en laat dat nu net niet meteen 's werelds beste freeware anti-virus zijn...:dong:

Een aantal alternatieven vind je hier...mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Avast, maar da's een subjectief gegeven.

Norton Removal Tool vind je hier.

Alle handleidingen en tips voor Windows 8 kan je hier bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie reacties alvast met interesse gelezen.

Windows Defender in Windows 8 = Microsoft Security Essentials en laat dat nu net niet meteen 's werelds beste freeware anti-virus zijn...:dong:
Volgens de link waarnaar je verwees toch wel bijna even goed als Avast?

Zelf ben ik een Comodo fan maar die vind ik te moeilijk voor beginners. Ik heb een image gemaakt van hun systeem dus als hun Defender toch een virus doorlaat herinstalleer ik alles.

als je het gratis startmenu
en C
ClassicShell
Inderdaad - ik zet hier de link Welcome to Classic Shell

De bedoeling van mijn commentaar was beginnende gebruikers te waarschuwen voor Windows 8.

De Norton removal tool heb ik ook gebruikt maar alweer : wat weet een onervaren gebruiker hiervan?

Ik gebruik Revo ook maar het probleem dat ik beschreef met Skydrive bleef bestaan.

Skydrive leek mij ideaal om een paar zaken op te slaan, die zeker niet mochten verloren gaan. Zo de setup exe en paswoord van hun gratis Paragon. Maar de de exe file was te groot. Ik las ergens dat dat komt doordat de Skydrive app te licht is en daarom probeerde ik de app terwijderen en dan gewoon Skydrive te installeren. Wat dus niet lukte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.