Ga naar inhoud

mic geeft geen geluid maar wordt wel herkend


heroo234

Aanbevolen berichten

hey

ik heb juist een nieuwe headset gekocht omdat ik dacht dat de oude kapot was. als ik mijn mic wil testen geeft de laptop aan dat er geen geluid wordt gedetecteerd.

ik was aan het denken dat de mic kapot was maar ik heb hem getest op een andere laptop en daar werkt hij wel. het ligt dus wel duidelijk aan mijn pc.

dus mijn mic wordt wel herkend maar geeft geen geluid en is niet kapot. even kort samengevat.

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@ heroo234,

Ik neem aan een headset met een usb aansluiting?

01] heb je al geprobeerd aan te sluiten op een andere usb-poort?

02] zie je bij Apparaatbeheer een gele driehoekje?

[Configuratiescherm\AlleConfiguratiescherm-onderdelen\Systeembeheer\Computerbeheer]

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry ik had misschien iets duidelijker moeten zijn maar ik heb een headset met een jack aansluiting, zowel voor mic als sound. bij apparaatbeheer is alles in orde.

misschien nog een belangrijk detail dat ik vergeten ben: ik werk op een MacBook Pro. ik heb er met bootcamp windows opgezet dus ik werk met beide bestuuringssystemen. maar op beide besturingssystemen werkt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ heroo234,

probeer het volgende:

Klik op het luidspreker icoontje >>klik op Mixer >> dubbel klik op Interne microfoon

post-41531-1417705370,58_thumb.jpg

>> [scherm] Eigenschappen van Interne microfoon

post-41531-1417705370,5966_thumb.jpg

>> bij Afspelen via dit apparaat klik op het puntpijltje >> zie de headset in de lijst ? >> klik erop >> OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is niet echt het probleem, want de ingebouwde mic werkt bij mij wel. dat is erg lastig om 2 redenen:

die mic zit onder mijn speakers dus die vangt alles op wat mijn speakers voortbrengen en als ik dat probleem heb opgelost door een koptelefoon of externe speakers zit deze mic nog altijd naast mijn toetsenbord en meer specifiek naast mijn gameknoppen dus dat vangt hij ook allemaal op. daarom heb ik een externe mic gekocht, waardoor ik uitkwam op dit probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.