Ga naar inhoud

charm bar weg doen


IneV

Aanbevolen berichten

Ik werk zopas met win 8

ik werk ook met startknop die ik heb toegevoegd via download (handig)

vraag: ik denk dat het charm bar heet - telkens ik op een pagina zit en ik beweeg mijn cursor naar rechts dan piept daar rechts van mijn scherm een zwarte balk met daarin: zoeken, apparaten, delen, start, instellingen..........

vermits ik dat dus niet nodig heb door mijn zelf gedownloade startknop zit die balk me vaak in de weg

soms wordt ik er zelfs gek van dat die balk altijd komt piepen terwijl ik dat niet wil - en het is onmogelijk om niet naar rechts te gaan met mijn cursor omdat daar bovenaan het kruisje staat op de pagina te sluiten

mijn vraag kan dat spul uitgeschakeld worden? (ik vrees er voor, maar toch wil ik het vragen)

alvast bedankt voor een antwoordje

en wie de oplossing weet You make my day :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De Charm- balk zal je indien je hem al kon verwijderen beter niet verwijderen, er zitten nog heel wat andere functies in dan het uitschakelen van de PC.

Die balk verschijnt ook pas als je volledig in de hoek komt met je muisaanwijzer, dus voorbij het kruisje waarmee je de pagina moet sluiten, test het maar eens uit door de muispijl exact op het kruisje te zetten en dan op te schuiven naar rechts.

De Charm- balk verschijnt pas als je voorbij de rechthoek ( met het kruisje erin) bent.

Dus misschien nog effe oefenen? xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Clarkie

ik denk dat ik een super gevoelige laptop ofzo heb gekocht want bij mij is het NIET zo dat die charm bar enkel komt wanneer ik naar de rechter hoek ga, die komst zelfs vaak gewoon als ik met mijn cursor midden in een pagina zit en dan kort naar rechts ga - erg vervelend

@ Kape

Ik ga je link eens goed door lezen maar ik vrees dat het geen oplossing is al kan ik me vergissen omdat ik het nog maar half gelezen heb op dit moment - maar ik las al dat uiteindelijk de charm bar nog zal komen piepen - maar zoals gezegd heb het nog niet goed door gelezen omdat het in het engels is

alvast beide dank voor tips ik laat iets weten als het opgelost is

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS

Ik heb ontdekt dat ik normaal gezien het zou moeten kunnen oplossen met classic shell explorer wat ik dus heb

maar probleem is dat ik een bepaalde knop niet kan vinden

lees dit

How to Disable Hot Corners (Charms Bar, Start Screen Thumbnail, App Switch List) in Windows 8? - Tweaking with Vishal

hier zegt men

2. After installing Classic Shell, click on the new Start button which is added to Taskbar by this freeware. It'll open Classic Start Menu Settings window.

Alternatively, you can right-click on Start button in Taskbar and select Settings option.

3. Now click on "All Settings" radio button present at the bottom of the Settings window and go to "Windows 8 Settings" tab.

4. Here the option "Disable active corners" would be set to "Start screen". Click on "All" radio button and apply the changes.

Maar ik heb helemaal geen radio button in de settings en ook geen disable active corner

wil dat zeggen dat ik dan een foute versie heb???? zou nogthans up to date moeten zijn !!

en toch kan ik niet vinden wat ze hier vragen

moet ik dan die shell explorer terug verwijderen en een andere nemen??

iemand raad

ps: de handleiding van kape is te moeilijk voor me

Link naar reactie
Delen op andere sites

DANK voor de heldere uitleg

Heb het gedaan

Probleem => het werkt niet :-(

ik blijf de charm bar op de meest onmogelijke momenten krijgen

ik moet niet naar rechts gaan ik moet niet naar links gaan ik moet niet naar boven gaan ik moet niet naar onder gaan

want telkens komt die charm bar piepen

om gek van te worden

en heb het dus ingesteld zoals hierboven beschreven maar blijkbaar werkt dat niet bij mij snif snif

ik probeer er aan gewoon te worden

maar de kans bestaat dat ik na een tijd win7 ga instal

toch danks voor info

- - - Updated - - -

PS

1: sorry dat ik hier ps typ maar kan mijn berichten niet bewerken - vandaar

2: heb laptop eens her opgestart maar er is geen beterschap

charm bar blijft komen piepen ook al is die dus afgezet

hoe kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf de charm bar op de meest onmogelijke momenten krijgen

ik moet niet naar rechts gaan ik moet niet naar links gaan ik moet niet naar boven gaan ik moet niet naar onder gaan

want telkens komt die charm bar piepen

om gek van te worden

Ben je zeker dat het over de Charm bar gaat?

Want ik dacht dat die enkel te voorschijn komt aan de rechter zijkant als je bovenaan of onderaan in de hoek je muispijl plaatst.

De charmbalk ziet er zo uit:

post-23245-1417705328,0236_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is die vervelende balk die altijd komt piepen

en hij blijft komen piepen - meestal als ik naar rechts ga met cursor

maar ook vaak gewoon als ik naar links ga of naar boven of onder

echt vervelend spul

PS

wat ik ook lastig vind - maar weet niet of het komt door win8 of door me laptop is dat me cursor soms blijft stil staan,

en dan moet ik wat zitten klikken om die terug in gang te krijgen en dan wil die niet gaan naar waar ik wil, denk dat ik

alles nog gewoon moet worden weet niet - heb me cursor al op snel gezet dat helpt een klein beetje

soms gaat alles lange tijd goed om dan ineens weer me cursor vast te lopen en me pagina vanzelf naar boven en onder te vliegen LOL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.