Ga naar inhoud

Lijst met te betalen facturen generen


CK3v1N

Aanbevolen berichten

Ik heb een excel file waar ik voor ons bedrijf alle te betalen facturen in bijhoud.

Nu zou ik graag in een andere sheet een overzicht hebben van alle facturen die binnen de 4 dagen moeten betaald worden.

Ter info, dit zijn de velden van mijn excel: DATE INVOICE - DUE DATE - NAME - AMOUNT - PAYED

In de "payed" kolom zit ik een x wanneer de factuur betaald is.

Alvast bedankt om mij in de juiste richting te schoppen. Mijn kennis van excel is summier maar ik leer snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat je het factuurnummer niet vermeldt.

Bedoel je de facturen waarvan de due date vier dagen na de huidige datum is?

Dat wil zeggen dat die sheet dagelijks (automatisch) moet worden aangepast?

Heb je enig idee hoeveel lijnen er zijn in totaal?

Worden de lijnen van betaalde facturen regelmatig verwijderd uit de file?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een overzicht krijgen van alle facturen waarvan de vervaldatum nadert. Ik neem 4 dagen omdat ik het 2 dagen duurt alvorens een bedrag op de rekening van de leverancier komt (en 2 dagen extra voor weekends). Een kolom met factuur nummer is er inderdaad wel. De lijnen van betaalde facturen worden niet verwijderd, omdat de file ook gebruikt wordt om een overzicht te behouden van alle facturen. Een voorbeeld bestand komt eraan deze namiddag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://dl.dropbox.com/u/12326052/Voorbeeld.ods

Hierbij een voorbeeld. Ik wil, in dit geval, een overzicht in een andere sheet van alle facturen die betaald moeten worden voor 12/03/13 (vandaag 8/3 + 4dagen) Wanneer de facturen effectief betaald zijn, komt er een "x" in het veld "betaald" en verdwijnt de factuur uiteraard ook in het overzicht. Is het duidelijk wat ik wil bereiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou hier komt dan een poging,

Volgens mij is dit de eenvoudigste manier.

Zet in J4:

=--(EN(I4="";D4-4<VANDAAG()))

En trek deze door naar beneden. Je krijgt nu in kolom J 1 of 0 te zien (WAAR of ONWAAR)

Met een filter op kolom J filter je op de 1, kopiëren en plakken op een leeg Blad.

Of de mogelijkheid van filteren aanwezig is op jullie (uitgeklede Officepakketje) weet ik niet.

Success

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt te werken. Ter info voor anderen die mss ook met het uitgekleed officepakketje werken. Ik moest wel "en" en "vandaag" veranderen in "and" en "today", al zal dit wel afhankelijk zijn van de taal waarin open office geinstalleerd is.

Hartelijk bedankt bucky!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.