Ga naar inhoud

Windows 7 terugzetten op PC met windows 8


Ro_mien

Aanbevolen berichten

Hallo,

Voor zover ik kan zoeken op het forum, heb ik de oplossing niet gevonden, daarom dus deze nieuwe post.

Mijn man heeft een HP pc met windows 8 op gekocht. (HP compaq cq2000)

Ik wil helemaal niet met windows 8 werken, maar ik wil terug naar windows 7.

Ik heb nog een cd rom liggen met windows 7 op van een vorige pc. (een Dell)

Kan iemand mij aub uitleggen hoe ik windows 7 terug op mijn pc installeer?

(Via de boot lukt het niet)

Alvast heel erg bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even dit : als ik gewoon via uitvoeren F:setup.exe ga, begint hij aan het installatieprogramma.

Stap 1 : landgegevens ingeven

Stap 2 : op installeren drukken

Dan zegt hij : installing temporary files, dan gaat hij verder en geeft hij een error :

"windows setup experienced an unexpected error. To install Windows, restart the installation."

Heb het al enkele keren geprobeerd, maar telkens deze error.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog een cd rom liggen met windows 7 op van een vorige pc. (een Dell)

Is dat een herstelcd van Dell of is het een volledige installatiecd met code?

Als het een herstelcd van Dell is, ga je er weinig kunnen mee doen want dan staan er dell-drivers op en die zijn niet te gebruiken op een HP.

Om windows te installeren moet je de pc vanaf de cdrom opstarten.

Stop de cd in de lade en herstart de pc.

Zodra je de stroom hebt aangezet, druk je herhaaldelijk op de toets F12.

Normaal kom je dan in een menu terecht waar je kan kiezen of je van de cd, van de harde schijf of van een usb-schijf wil opstarten.

Kies hier de cd/dvd en volg verder de instructies van het installatieprogramma.

Meer informatie kan je vinden in deze handleiding: http://www.pc-helpforum.be/f278/hoe-installeer-ik-windows-7-a-30520/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt niet enkel een installatieschijf nodig, maar ook een activatiesleutel / productcode.

Zowel Windows 7 Home Premium als Windows 7 Ultimate zijn (gelukkig...) nog te koop, zie linkjes.

Wanneer je je HP via een webshop of in een supermarkt hebt aangekocht ga je de nieuwe installatie zelf moeten uitvoeren, wanneer je hem in een winkel met deftige naverkoopdienst hebt aankocht kan je eventueel daar info inwinnen wat betreft de kostprijs voor de switch.

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.