Ga naar inhoud

harddisk deels geformatteerd


p33j33d

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb per ongeluk mijn harddisk deels geformatteerd.

halverwege heb ik het proces kunnen stoppen.

nu blijf ik het bericht krijgen dat ie geformatteerd moet worden voordat ik überhaupt iets kan gaan doen.

maar ik wil mijn bestanden niet kwijt.

volgens mij moet er een nieuwe boot sector aangemaakt worden:

ik heb met testdisk een nieuwe MBR code aangemaakt, maar dit werkt niet.

ik krijg verder een bericht in testdisk: invalid FAT Boot sector ( * FAT 16 >32M )

volgens mij moet ik van FAT naar NTFS en een nieuwe bootsector aanmaken, maar hoe?

ik werk met windows Vista

iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een image is het nu te laat, die zou je gehad moeten hebben. (een les voor als je systeem hersteld is)

Je plaatje met de partities: trek even dat search-venster weg van het onderstaande venster, dat we de partities-zelf zien?

Je tweede plaatje maak je ook vanuit een (voor mij onbekend) recoveryprogramma. Bedenk dat - als je dingen wil gaan recoveren - je deze op een andere partitie of schijf laat opslaan en niet op de partitie/schijf waar je dingen van probeert te recoveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat hier om een externe harde schijf .. ik heb die recoveryprogramma's alleen gebruikt om te kijken wat er nog op de externe harde schijf staat .. ik heb verder niks overschreven .. mijn vraag is of ik niet gewoon een nieuwe boot sector kan aanmaken.. testdisk geeft deze mogelijkheid aan, maar het werkt niet..

- - - Updated - - -

is er niet een optie undelete of unformat?

ik werk met Vista

Link naar reactie
Delen op andere sites

* probeerde je met Testdisk dit al: eerst Analyseren en dan Fixen ? ( Handleiding testdisk) - want dit is wel een van de betere om die Fat van jou te herstellen.

* Probeerde je met dat recoverprogramma al iets terug te halen? (en dat saven op een andere partitie is natuurlijk in jouw geval logisch gezien je die schijf toch niet kan benaderen - maar 'k gaf je het idee maar mee voor een mogelijk later geval èn voor mogelijke andere lezers van dit topic) - zo ja , leverde het je iets op?

* Een ander blijkbaar goed werkend recorveryprogramma is Photorec

[Hou dit in je gedachten: data recovery tool (wel betalend en ik vermoed dat je een freeware zoekt?) - dat progje zou het kunnen]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb per ongeluk mijn harddisk deels geformatteerd.

halverwege heb ik het proces kunnen stoppen.

Heb je meerdere partities, welke partitie was je aan het formatteren?

Heb je de systeempartitie gewist?

Heb je een image van je systeem?

ik heb waarschijnlijk de bootsector gewist .. verder staan er nog wel veel bestanden op, maar ik kan er niet bij ..
ik had maar 1 partitie

waarschijnlijk heb ik de systeempartitie gewist ja...

het gaat hier om een externe harde schijf

Uit al het bovenstaande blijkt dat je nog in Windows kan werken en dat het om een externe harde schijf gaat waar je de gegevens van kwijt bent.

Het gaat dus niet om een systeempartitie.

Klopt toch he?

Dan wachten we af wat bericht 8 oplevert!

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.