Ga naar inhoud

blue screen


loukaatje

Aanbevolen berichten

t is gelukt om alle stappen te volgen zoals beschreven staat bij microsoft alleen bij:

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system krijg ik als boodschap"het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

dus

Ik vrees het ergste....of kan je nog iets uit je hoed toveren?:-)

thanks voor de moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

zou het niet weten waar het probleem zich situeert.

volgens mij is er gewoon iets verwijderd.

ik heb een externe harde schijf waar het merendeel v an mijn persoonlijke bestanden op staan maar heb nergens een backup van het systeem denk ik,maar nogmaals ben maar een blueke op pc-vlak

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou het niet weten waar het probleem zich situeert.

volgens mij is er gewoon iets verwijderd.

Ik bedoel in welk deel van de link uit bericht 4 loopt het fout?

Geen backup :dong:.

Misschien dat andere leden nog een tip voor je hebben, anders is het misschien terug naar fabrieksinstellingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alleen bij:

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system krijg ik als boodschap"het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

euh.. Clarkie: moet hier geen ander pad aangegeven worden - staat die repair map wel op de CD van de TS? (of moest die erop gekomen zijn door het uitvoeren van die iso - want ik heb sommige dingen niet volledig gevolgd)

duseuh.. als die repair niet onder de windows op de C staat, zal hij ook nooit gevonden worden, niet?

Andere benadering: zou een herstelinstallatie (ik bedoel nièt een HERinstallatie!) ook niet helpen in dit geval - dan blijven alle progs en updates behouden en wordt het register toch ook 'in ere hersteld' dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik typ alles zoals in de link uit bericht 4 opgegeven is na..

als ik bij " copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system beland krijg ik als boodschap"het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden " dus er is iets te kort volgens mij..

moet je normaal gezien zelf een backup van je systeem maken of wordt dat automatisch gedaan?

Is dat dan ook op een externe harde schijf of een cd?

Ik hoop echt dat er nog een oplossing is want terug naar fabrieksinstellingen is een kleine ramp volgens mij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@passer,

Deel 1 uit de link van bericht 4:

Ga als volgt te werk om deel een uit te voeren:

  1. Plaats de Windows XP-opstartdiskette in het diskettestation of plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.
    Selecteer eventuele vereiste opties voor het starten van de computer vanaf het cd-rom-station, als u hierom wordt gevraagd.
  2. Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten.
  3. Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten.
  4. Typ desgevraagd het Administrator-wachtwoord. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.
  5. Typ de volgende regels achter de opdrachtprompt van de herstelconsole en druk na elke regel op ENTER:md tmp
    copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
    copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
    copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
    copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
    copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak
    delete c:\windows\system32\config\system
    delete c:\windows\system32\config\software
    delete c:\windows\system32\config\sam
    delete c:\windows\system32\config\security
    delete c:\windows\system32\config\default
    copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
    copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
    copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
    copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
    copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

  6. Typ exit om de herstelconsole te sluiten. De computer wordt opnieuw opgestart.

Opmerking In deze procedure wordt ervan uitgegaan dat Windows XP is geïnstalleerd in de map C:\Windows. Wijzig C:\Windows in de juiste windows_map als dat een andere locatie is.

Van TS nog geen bevestiging gehad of het om deel 1 ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens die cd van die iso gedraaid.

Terug blauw scherm..

check to be sure you have adequate disk space.

if a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates.

Try changing video adapters.

Check with your hardware vendor for any bioas updates.

Disable bios memory options such as caching or shadowing.

stop: 0x0000007E(0xC0000005,0x748E0BF,0xF78DA208,0xF78D9F0!)

pci.sys-Address F748E0BF base at F7487000,datestamp 3b7d855c

Die melding dat er geen bestand gevonden is was bij het derde deel "repair" system

weet je daar iets meer bij?

aangepast door loukaatje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.