Ga naar inhoud

vastgelopen Avast.


Aanbevolen berichten

Mijn Avast is na verwijderen van allerlei software, en vervolgens via systeemherstel teruggaan, omdat ik onzeker was over de verwijderingen, en vervolgens herstel ongedaan maken, vastgelopen. Meldt dat hij niet geldig is, verwijderen kan niet, opnieuw downloaden ook niet, herstelpunten zijn er alleen nog van vandaag, daar heb ik niks aan. Wat te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan Avast (in de veilige modus) verwijderen met aswClear (klik er op).

Nadien ruim je je PC op met Ccleaner:

Download CCleaner.

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Na een herstart kan je Avast Free dan opnieuw installeren.

Let tijdens de installatie van Ccleaner en Avast op voor het mogelijk ongewenst mee installeren van extra's, zoals bijvoorbeeld Google Chrome !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt erop dat de installatie succesvol verlopen is. Avast kondigde aan dat een scan automatisch gemaakt zou worden, ik denk dat de hij daar nu mee bezig is(?), want de reactiesnelheid van de computer is laag. Mag ik je nog iets vragen? Bij de bestanden die ik gisteren verwijderde, zaten ook 2 Broadcom bestanden. Waarvan er een iets met ethernet controll, of ethernet manager in de naam, Ik heb geen flauw idee of dat dom was. Ik geloof niet dat ik er iets van merk. Trouwens, ik had ccleaner al, maar ik maak nooit een back up na registerreparatie. Moet dat, waarom beveel je dat aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de bestanden die ik gisteren verwijderde, zaten ook 2 Broadcom bestanden. Waarvan er een iets met ethernet controll, of ethernet manager in de naam, Ik heb geen flauw idee of dat dom was. Ik geloof niet dat ik er iets van merk.

Die kunnen te maken hebben met je internetverbinding...als je niet zeker van je stuk bent, dan kan je altijd teruggaan naar een herstelpunt van voor die verwijderingen...hoe je een herstelpunt terugzet in Windows 7 kan je bekijken als je hier klikt.

Mocht je met een andere Windows-versie werken, vermeld dat dan eventjes maar ook voor Vista is deze werkwijze van toepassing.

Hou er rekening mee dat je na het terugzetten van een herstelpunt mogelijk opnieuw je Avast dient opnieuw te verwijderen en te herinstalleren.

Trouwens, ik had ccleaner al, maar ik maak nooit een back up na registerreparatie. Moet dat, waarom beveel je dat aan?

Het is veiliger, omdat je in het geval dat Ccleaner iets te veel zou verwijderen steeds kan terugvallen op die back-up.

Persoonlijk gebruik ik die functie niet, maar ik maak dan weer wel op regelmatige tijdstippen een volledige kopie (een zogenaamde image) van mijn compleet systeem.

Ccleaner is tot op heden nog altijd het veiligste opruimprogramma voor een PC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat principe ken ik, ja, maar ik zal het eens aanzien, en zo nodig probeer ik wel of ik meer herstelpunten kan vinden dan eerder vandaag. Ik beschouw dan ook deze kwestie als voldoende afgehandeld. Avast en pc werken uitstekend. Hartstikke bedankt, ik zal deze discussie als opgelost zijnde markeren. Groeten uit Asten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.