Ga naar inhoud

xxodd


Gast retsech

Aanbevolen berichten

Hi,

Zoals ik in m'n vorige topic zei wil ik feilloos gamen nietwaar? Nou ik heb eens goed gezocht en kwam de Welkom in de wereld van XXODD. Stel hier zelf je laptop, notebook of desktop computer samen. tegen.

De vraag is, Kan ik bijv Crysis even zo goed spelen zoals je in de gameplay-videos ziet?

Ik wil sparen voor een XNI 570ru-GTX serie bij de 17 Notebooks. Link: Welkom in de wereld van XXODD. Stel hier zelf je laptop, notebook of desktop computer samen.

Ik heb bij Bestel online de volgende hardware gekozen:

Intel Core 2 Extreme X9000 (2,80GHz, 800MHz, 6MB)

4GB DDR2 667MHz geheugen (2x 2GBdual channel)

160GB SATA harde schijf 5400RPM (de goedkoopste want ik gebruik een extern harde schijf voor filmpjes enz)

Blu-ray ROM / DVD-CD +/- brander incl. PowerDVD Ultra

32GB Flash Drive (ExpressCard/USB2.0)

(Geen OS) Kan ik zelf wel installeren

(Geen Office softwares)

(Geen OneCare)

(2 jaar carry-in garantie)

(Geen uitgebreide pixelcontrole)

Dat mij in totaal € 2.770,00 gaat kosten + nog € 30,00 aan een rukzak =

€ 2.800,00 (dat binnen een jaartje nog wel haalbaar is)

Alleen, is het wel genoeg? :laugh:

Mijn dagelijks gebruik met de computer:

Ik develop en speel graag games, ik zit te denken om binnenkort Zelf modellen te maken, muziek, enz dat allemaal werkgeheugen enz gaat kossen. Ik gebruik hier het liefste XP voor maar ik heb gehoord dat Vista the gaming platform is. Alleen niet bepaald de develop.

Dit bedrag, € 2.800,00 is wat nog haalbaar voor me is ivb met geduld enz:biggrin:

Alleen hopen dat het voldoende is voor wat ik hier opnoemde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je VGA-kaart zal het sowieso lastig hebben om de nieuwe spellen vloeiend op het scherm te krijgen, aangezien er op die laptop een resolutie van 1920x1200 zit. Dat is gewoon ontzettend zwaar voor een videokaart om dat vloeiend te trekken, en je mag niet vergeten dat (hoewel een 8800M GTX zowat het snelste is wat er te koop is) dat je met een laptop te doen blijft hebben, dus je grafische kaarten zijn nooit zo sterk of in een desktop.

Ik zou iets sneller voor de zwaarste dell XPS 1730 gaan, dan kan je voor een 350€ minder het volgende krijgen;

T9300 cpu (2.5 gighz)

4 gig ram

320 gig hd

2x een 8800M GTX in SLI!

Ageia Physics card (speciaal voor games nog sneller te kunnen verwerken)

Eventueel als je een blueray station zou willen komt er nog 350e bij, maar als je spreekt over een nog vrij grote termijn alvoor je hem aanschaft gaat dat wel nog een heel stuk in prijs zakken.

Het grote voordeel van dit Dellsysteem zit hem ten eerste in ongeveer dubbel zoveel grafisch geweld (SLI ondersteund door een physics card); maar vooral in de service. Voor die prijs heb je 4 jaar premiumgarantie; dwz als er iets hapert aan je toestel komt er een Dell-monteur naar jou thuis & herstelt hij die bij jou thuis (met respons op je problemen de volgende werkdag). Geen opsturen van je laptop dus, waar je bij XXODD daar wel mee zit (komt nog bij dat er maar 2 jaar garantie op zit, en bij een laptop is defect vaak vuilbak vanwege de te hoge herstelkosten die je anders hebt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van me met veel verstand van dit soort dingen raadde me eerder deze aan. Link: Welkom in de wereld van XXODD. Stel hier zelf je laptop, notebook of desktop computer samen.

Hij zei dat de koelers naar buiten steken zodat hij langer mee kan, en je kan makkelijker sleutelen aan je laptop ivb met nieuwe hardwares. Normaal is een laptop haast niet bij te werken en moet je geheel nieuw ding kopen.

Het nadeel van "de" laptop is dat alles wel een stuk duurder is dan bij de desktop. Maar zo'n giga ding overal mee naartoe nemen heeft heel veel waarden voor mij dus...

Lijkt het wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is een zieke notebook....

maarja kijk eens naar het prijskaartje dat er aan hangt... dat mag je ook niet vergeten natuurlijk

ook masters haar oplossing van een Dell notebook is een goede.

het is een goed merk, en de service is gewoonweg perfect

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een peperduur prijskaartje voor een notebook. Daar heb je 2 desktops voor die Crysis op very high kunnen draaien.

Die m8800 GTX in SLI is erg sterk, pas wel op met koeling.. Je zult zware koeling nodig hebben, en aangezien je met een notebook mobiel wilt zijn, zou je het erop moeten bouwen. Een losse 8800 GTX draait al met standaard koeling op high-end 74 graden Celsius.

Denk er ook aan dat je van die 4 GB werkgeheugen nog zo'n 3,2 GB overhoudt als je 32 bit Vista neemt. Je zult er gewoon bij stil moeten staan dat het een supernotebook is, maar dat je bepaalde processen in de gaten moet houden.

Persoonlijk denk ik dat hij wel goedkoper kan, maar hij is al voorgeassembleerd.

Je zou het bod van Masters in overweging kunnen nemen, niet kijkend naar de iets mindere processor, wel kijkend naar de service. Die heb je nodig als je met zulk grafisch geweld gaat spelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prijs lijkt me niet zo'n probleem, daar kom ik wel aan. 'n vriend van me zei dat je wel langer gebruik kan maken van die laptop als een Alienware, als het maar niet te gek wordt. Geen 4 uur achterelkaar Crysis spelen ofzo, of de hele nacht duur spul downloaden.

Het lijkt mij een pracht laptop, ook omdat hij zo powerfull is, maar vooral omdat je hem makkelijk open kan maken en dingen verwisselen. Normaal moet je een heel nieuw ding kopen als er iets ontbreekt.

Het nadeel is dat de laptop aan de prijzige kant ligt, maar hem overal mee naartoe nemen heeft echt Heel veel waarden voor me, dus...

Ik heb naar de 1730 Dell laptop gekeken, het is een mooi ding maar zoals ik al bij die Xxodd noemde, kun je dingen erin makkelijk verwisselen? Ik wil graag een notebook waar je eeuwig plezier mee kunt hebben. Ik durf te wedden dat als ik een super computer koop, dat ie na 3 jaar al weer verouderd is. Alleen wil ik niet dat ik een nieuw ding moet kopen, maar hem zelf kan vernieuwen.:)

Ik heb wat gameplay filmpjes opgezocht die op de Dell 1730 draaien en het heeft een verschrikkelijke lag. Misschien omdat het een recording is, maar toch...

Ik ben niet vanplan Vista op m'n toekomstige laptop te doen maar windows XP. Misschien kan ik Crysis niet spelen daarop maar wel de meeste games waar ik dol op ben.

Ik wil een laptop waar je geen wensen meer te doen hebt. Een die je kan bij sleutelen. En feillooseen een groot spel zoals BioShock kunt spelen.

Natuurlijk kost zoiets overdreven veel geld, het duurt nog even voordat ik het geld heb, maar daar heb ik het uiteraard voor over. Een alles-speelbaar gaming computer die je in de koffer overal mee naartoe kunt nemen.

Zou ik daarvoor die Xxodd moeten nemen? Of die Dell? of een andere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ff goed nagedacht, en laptops zijn niet echt gemaakt voor games. Darthia heeft gelijk. Die vriend van me zei dat hij zelf ook wel een desktop voor me in elkaar wilt zetten met een behuizing, en dat bespaard hem al 1000 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik wil geen computer die zegt "mwa, in het begin lijkt hij het wel redelijk te doen"

Nee ik wil een pc die zegt "Crysis? Haha kom maar op, what else.?"

Maar dat laat ik aan me maat wel over:P

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.