Ga naar inhoud

Ubuntu start niet op


Aanbevolen berichten

Geachte pch

Ik heb reeds een laptop met heel veel moeite met een usb ( Omdat de cd/dvd drive niks opstart op een of andere manier ) Ubuntu erop geinstaleerd maar ubuntu die start niet op:

1. Ik krijg het logo met daarbij de cursor en stopt ermee.

1.1. Ik krijg het logo met daarbij de cursor en stopt ermee ( Ik kan de cursor nog wel bewegen )

2. Ik krijg het login scherm met de cursor maar stopt ook er gelijk weer mee.

2,1. Ik krijg de kans om mijn wachtwoord in te voeren maar daarna stopt hij er ook weer mee ( ik kan dan de cursor nog wel bewegen )

Wat kan dit zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg.

poonkje112

PS: Ik zou nog wel een video bijvoegen vandaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kreeg je tijdens de installatie foutmeldingen of waarschuwingen die je genegeerd hebt?

Heb je al gekeken of de ISO zelf niet beschadigd is? ff checken met de MD5-check (in sommige versies: 'integriteits-check' )

En welke Ubuntu-versie heb je geinstalleerd?

PS: Ik zou nog wel een video bijvoegen vandaag

Dat zou zeker het e.e.a. verduidelijken, maar het lijkt me dat al tijdens de installatie iets is misgegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je muis werkt dus niet na een verse installatie.

Ik heb nog wel wat meer informatie nodig om er achter te komen waar het aan ligt.

- Heb je de muis gebruikt tijdens de installatie? Zo ja, deed ie het toen wel? Zo nee, heb je de drivers handmatig geinstalleerd/gedownload?

- Probeer eens in dat inlogscherm met de TAB-toets en pijltjestoetsen de focus op dat wachtwoordveld te krijgen. Werkt je toetsenbord? Als je het lukt om op deze manier in te loggen, werkt dan daarna de muis wel?

- Test de installatie-ISO op MD5 ('integriteitscheck) om zeker te weten dat dit bestand in originele staat is.

- - - Updated - - -

Toevoeging (3 min. limiet)

- Werkt het ledje van Capslock of numlock wel?

In dat filmpje lijkt het alsof je toetsenbord het ook niet doet, maar dat kan ook te maken hebben met de focus.

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst maar eens die MD5 check uitvoeren.

Is maar weinig werk en zo kan je uitsluiten dat het aan de ISO ligt, wat toch wel mijn eerste verdachte is.

Misschien wat overbodig, maar toch maar even wat screenshots:

Voor de normale installatie (met muis):

a>

Bij de expert-installatie (zonder muis) ziet het er zo uit: (als voorbeeld een Fedora, maar het idee is hetzelfde)

a>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst maar eens die MD5 check uitvoeren.

Is maar weinig werk en zo kan je uitsluiten dat het aan de ISO ligt, wat toch wel mijn eerste verdachte is.

Misschien wat overbodig, maar toch maar even wat screenshots:

Voor de normale installatie (met muis):

a>

Bij de expert-installatie (zonder muis) ziet het er zo uit: (als voorbeeld een Fedora, maar het idee is hetzelfde)

a>

Ik heb de normale instalatie met muis gedaan.

Dit klinkt een beetje stom maar hoe kan ik de MD5 controleren?

Je bent niet de enige die problemen heeft met Ubuntu 12.04 LTS

Eens proberen met een andere Linux distro waar ik zelf zeer tevreden over ben.

Download - Linux Mint

Download Kubuntu | Kubuntu

Ik zou donderdag kijken omdat ik het vandaag en morgen heel druk heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.